ییلدیریم: به جنگ با پ.ک.ک ادامه می‌دهیم

۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۵ کد : ۱۹۶۶۰۷۲ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه در سفرش به اربیل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، سازمان ملل باید از ترکیه در جنگ علیه داعش حمایت بیشتری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در این کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه با نیچروان بارزانی، نخست وزیر و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق برگزار شد، ییلدیریم اعلام کرد که در جریان دیدارهایش با مقامات بغداد و اربیل مذاکرات مثبتی را داشته است.

وی گفت: از اینکه میان شما در اربیل هستم خیلی خوشحالم. کردستان عراق پس ازکودتای شکست خورده به ما ثابت کرد که درکنار ماست و از ما علیه سازمان تروریستی گولن حمایت قاطع می کند.ما و کردستان عراق دیدگاه های مشترکی درباره رویارویی با تروریسم داریم و در دیدارهایمان درباره افزایش حجم تبادلات تجاری و همکاری بیش تر اقتصادی و تلاش برای ثبات در منطقه گفت وگو کردیم.

ییلدیریم عنوان داشت: همه سازمان های تروریستی از جمله داعش و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نه فقط برای ترکیه بلکه برای امنیت منطقه خطر محسوب می شود. مبارزه با تروریسم وظیفه همه ما است و نیاز به حمایت همه جهان برای مبارزه با تروریسم داریم. هدف ما ثبات و امنیت در منطقه و از بین بردن تهدیدات و سازمان های تروریستی است و سازمان ملل باید از ما در این زمینه حمایت بیشتری کند. پ.ک.ک و دیگر سازمان های تروریستی تحت هر نامی نمی توانند هرچه دوست دارند در اراضی ترکیه انجام دهند و ما هرآنچه لازم باشد برای ریشه کن کردن پ.ک.ک دیگر سازمان تروریستی انجام می دهیم و به این جنگ ادامه می دهیم و خوشحالیم که ترویست ها در ورطه نابودی اند.

درخصوص مساله سوریه نیز ییلدیریم گفت که ترکیه با هم پیمانان اروپایی و غربی خود درباره پاره ای از مسائل در سوریه دیگاه مشترک دارد.

نخست وزیر ترکیه در پایان از تشکیل کمیته مشترک تجاری بین دو طرف و افزایش همکاری ها در زمینه بهداشتی، اقتصادی و تجاری خبر داد.

مسعود بارزانی نیز به نوبه خود ضمن تشکر از حمایت دولت ترکیه از کردستان عراق گفت: ما در هرجایی که تروریسم باشد با آن مقابله می کنیم.

وی بر تلاش برای تقویت روابط بین کردستان عراق با ترکیه تاکید کرد.

بنعالی ییلدیریم روز شنبه در سفری دو روزه وارد عراق شد و پس از دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان به اربیل سفر کرد.

سفر وی به عراق با هدف حل تنش ایجاد شده در روابط دو طرف به خاطر حضور نیروهای ترکیه در شمال موصل صورت گرفت.

کلید واژه ها: اربیل ییلدیریم


نظر شما :