ترکیه دوست واقعی عراق است

۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۳ کد : ۱۹۶۶۰۰۰ سرخط اخبار

سفیر آنکارا در بغداد اعلام کرد که ترکیه و عراق روابط برادری فراتر از روابط همسایگی دارند و "ترکیه دوست واقعی عراق" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فاروق قایمقچی، سفیر آنکارا در بغداد در مراسمی که به مناسبت تودیع وی برای پایان دوره کاری اش در عراق در ساختمان سفارت ترکیه در بغداد برگزار شد، این اظهارات را مطرح ساخت.

وی تصریح کرد: عراق از سال ۲۰۱۰ با برخی چالش ها مواجه شد و ترکیه در قبال این چالش ها روش و شیوه خاص داشت اما این روش ترکیه "به صورت اشتباه در عراق برداشت شد یا از سوی برخی از طرف هایی که نمی خواهند که این روش را ببینند و بشنوند تبدیل به یک دستاویز شد".

این مقام ترکیه ای تصریح کرد، روابط ترکیه و عراق شاهد تنش و سردی بود اما ترکیه به اندیشه بلند مدتی در چارچوب روش های سیاسی حسن نیت خود در قبال عراق ادامه داد.

قایمقچی عنوان داشت: ترکیه همواره حامی وحدت عراق و رفاه مردم این کشور بوده است و روابط ما از تمامی چالش ها با موفقیت گذشته است. سال ۲۰۱۷ فرصتی برای سیاست های تنش زدایی بیشتر در روابط میان دو کشور خواهد بود.

وی افزد: مشکلات میان دو کشور از آن دست مشکلاتی نیست که نتوان آن را حل کرد. برادران عراقی ما گاهی در درک این امر که ترکیه دستش را به صورت صادقانه به سمت عراق دراز کرده است، به خود تردید راه می دهند.

وی افزود: ترکیه دوست واقعی عراق است و عراق باید به ترکیه اعتماد کند و دو کشور باید روابط خود در زمینه تجارت، امنیت، اطلاعات و زمینه های دیگر را ارزیابی کنند.

بنعالی ییلیدریم، نخست وزیر ترکیه قرار  بود امروز سفری به بغداد داشته باشد که گفته شده به شنبه موکول شده است.


نظر شما :