واشنگتن باید کاری کند که روس‌ها درد بکشند

۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۲ کد : ۱۹۶۵۸۸۲ سرخط اخبار

مشاور دونالد ترامپ و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، حمله هکری احتمالی روس ها را "حمله به سیستم قانون اساسی" کشورش توصیف کرد. او گفت واشنگتن باید کاری کند که "روس ها به دلیل مداخله در انتخابات درد را حس کنند."

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور دونالد ترامپ که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، در مصاحبه با فاکس نیوز خواستار تحریم های شدیدتر علیه روسیه شد. این دیدگاه احتمالا مغایر دیدگاه بسیاری از جمهوری خواهان از جمله شخص ترامپ خواهد بود.

بولتون گفت، آن تحریم هایی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اتهام های هکری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داد "کاملا بی فایده" بوده است. او تاکید کرد: ما باید جلوی این قضیه را بگیریم چرا که حتی اگر بخشی از این فعالیت روس ها صحت داشته باشد، کاملا غیر قابل قبول است. این حمله به سیستم قانون اساسی ماست.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پنج شنبه گذشته تحریم هایی را علیه افسران و آژانس های اطلاعاتی روسیه اعمال کرد که شامل منع سفر به آمریکا و منع تجارت با شرکت ها و افراد آمریکایی می شد. او همچنین به ۳۵ تن از دیپلمات های روس دستور داد تا آمریکا را ترک کنند. در واکنش به این تحولات، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که تا روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه هیچ فردی را اخراج نخواهد کرد و پس از آن درباره روابط آمریکا – روسیه تصمیم خواهد گرفت.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که نامش پیشتر به عنوان گزینه احتمالی در ریاست وزارت امور خارجه مطرح بود، گفت روس ها باید بهای بیشتری پرداخت کنند. او می خواهد آمریکا کاری کند تا روس ها "درد را حس کنند."  


نظر شما :