گزینه دلخواه پوتین و ترامپ در سوریه چیست؟

۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۶۵۸۷۵ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت تل آویو ترجیح می دهد رؤسای جمهور روسیه و آمریکا بر سر ابقای دولت کنونی سوریه به توافق برسند به این شرط که به نفوذ ایران و حزب الله در سوریه پایان دهند.

به گزارش فارس، «آلون بن داوید» تحلیلگر نظامی اسرائیلی در گزارشی به گزینه دلخواه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا در سوریه، مصر ، ترکیه و منطقه پرداخت.

آلون بن داوید در مقاله ای که «معاریو» آن را چاپ کرده، نوشت:  تل آویو ترجیح می دهد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بر بقای دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به توافق برسند به شرط اینکه به نفوذ ایران و حزب الله در سوریه پایان داده شود. اسرائیل هم چنین به توافق آمریکا و روسیه بر حمایت از دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر چشم دوخته است.

وی در خصوص ترکیه نیز گفت اسرائیل خواهان نقش مثبت آنکاراست اینکه نقشش فقط به مقابله با داعش منحصر شود و کاری به ترک ها نداشته باشد.

بن داوید در ادامه یادداشت خود نوشت: اسرائیل بعید نمی داند که تلاش ها برای نزدیکی آمریکا و روسیه با شکست مواجه شود زیرا نزدیکان ترامپ خواهان ایستادن در برابر برنامه هسته ای ایران هستند؛ در مقابل این امکان وجود دارد که پوتین از حمایت ایران دست برندارد زیرا شراکت اقتصادی، تجاری و راهبردی با تهران دارد.

این کارشناس اسرائیلی سپس هشدار داد: جبهه روسی-ایرانی-چینی وعربی علیه ترامپ منجر به عقبگرد جایگاه آمریکا شود و این تحول به ضرر اسرائیل خواهد بود.

از سوید دیگر «امیر ارون» تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» در گزارشی نوشت : روسیه و اسرائیل یک کمیته هماهنگی جدید در خصوص سوریه تشکیل داده اند و اسرائیل نیز یک تیم به فرماندهی ژنرال «ایتسیک ترجمان» فرمانده تیپ عملیاتی در ستاد مشترک ارتش تشکیل داده تا با ارتش روسیه در خصوص قواعد جدید هماهنگی در موضوع سوریه در تماس باشد.

ارون افزود ژنرال ترجمان دیدارهایی با یک هیأت از ارتش سوریه به ریاست «سرگئی روتسکوی» در شهر سن پترزبورگ داشته است و هدف از این دیدارها رسیدن به هماهنگی هایی است که از حجم برخوردها در سایه تحولات ماهیتی عملیات های نظامی روسیه در سوریه کم شود که از جمله آنها کم کردن از تأثیرات الکترومغناطیسی است که حضور نظامی روسیه بر فعالیت های نظامی اسرائیلی در داخل سوریه و اطراف آن گذاشته است.


نظر شما :