اوباما باید قطعنامه ضد شهرک‌سازی‌ها را وتو می‌کرد

۰۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۶۵۸۴۱ سرخط اخبار

فرستاده پیشین رئیس جمهور آمریکا در مساله صلح خاورمیانه می گوید، آمریکا باید قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت سازمان ملل را وتو می کرد و اجازه تصویب آن را نمی داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جورج میچل، نماینده سابق باراک اوباما، در مساله صلح خاورمیانه و رهبر سابق اکثریت سنا در این باره توضیح داده است: اگرچه سیاست اوباما "منطقی و بی عیب و نقص" است اما او باید این تصمیم را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا واگذار کرده و تا روی کار آمدن او این موضوع را به تاخیر می انداخت و از درگیری بر سر شهرک سازی یهودیان در کرانه باختری خودداری می کرد و این تنها با وتوی قطعنامه اخیر ممکن بود.

میچل ادامه داد: باراک اوباما باید برای وتو کردن این قطعنامه "هوشمندی" به خرج می داد نه به خاطر سیاستگذاری، بلکه به دلیل زمان و شرایطی که این تصمیم به آن منجر می شود.

وی با این حال از تصمیم اوباما برای حمایت از فلسطینی ها دفاع و عنوان کرد: از زمان آغاز شهرک سازی ها در 50 سال گذشته تمامی روسای جمهوری آمریکایی از جانسون و نیکسون تا جورج بوش و اوباما با این سیاست اسرائیل مخالفت کرده اند.

با این حال کنگره همیشه با این موضع روسای جمهور موافق نبوده است.

برای مثال قانونگذاران آمریکایی جهت ایجاد سفارت آمریکا در قدس اشغالی همواره تلاش کرده اند؛ تغییری شدید که ترامپ وعده داده بلافاصله در سال 2017 آن را عملی کند.

میچل در ادامه اظهاراتش باز هم به دفاع از رویکرد رئیس جمهور فعلی آمریکا پرداخت و تاکید کرد اینکه می گویند اوباما با تصمیم اخیرش در "حفاظت از اسرائیل" شکست خورد "کاملا اشتباه" است.


نظر شما :