مشاور اسد: جانسون و اولاند "دیوانه‌اند"

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۹۶۵۸۴۰ سرخط اخبار

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آزادسازی حلب از دام تروریسم تحولی بزرگ در مسیر حملات تروریستی علیه سوریه ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با یک روزنامه چاپ چک گفت: نبرد در حلب بسیار دشوار و سخت بود چراکه این شهر در نزدیکی کشور ترکیه قرار دارد که تروریست ها را به سوریه اعزام کرده و اسلحه، پول و مهمات در اختیار آنها قرار می دهد به طوری که می توان آشکارا از جنگ ترکیه علیه شهر حلب و به طور کلی سوریه سخن گفت.

شعبان تاکید کرد: آمریکا به حمایت از تروریست ها در سوریه ادامه می دهد و به استثنای جمهوری چک همه کشورهای اروپایی در طول دوره جنگ علیه سوریه، زیر چتر آمریکا حرکت کردند.

مشاور اسد افزود: در اروپا هیچ رویکرد سیاسی مستقلی از آمریکا وجود ندارد و هیچ سیاست اروپایی که مدافع منافع مردم این کشورها باشد، نیست و در میان این کشورها فرانسه و انگلیس بیش از سایر کشورها با سوریه دشمن هستند.

شعبان در ادامه اظهارات فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس درخصوص سوریه را "مضحک" خواند و گفت: به نظر ما این دو "دیوانه" هستند و علیه منافع کشورهایشان عمل می کنند. این دو شرایط منطقه خاورمیانه را درک نمی کنند به همین دلیل ما در سوریه به آنچه در اروپا درباره کشورمان گفته می شود، اهمیتی نمی دهیم.

وی تاکید کرد: قطر، عربستان و ترکیه از جمله کشورهای اصلی حامی تروریسم در سوریه بوده و آمریکا تمامی اقدامات این کشورها را پوشش می دهد.

شعبان در پایان گفت: غرب قصد داشت وارد جنگی واقعی علیه سوریه شود اما وتوی روسیه و چین و تصمیم مردم سوریه برای فداکاری و جان فشانی در راه دفاع از خاک کشور مانع از این امر شد.


نظر شما :