آمریکا ادعای حمایت از داعش در سوریه را "مضحک" خواند

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۹۶۵۸۳۲ سرخط اخبار

آمریکا ادعای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دایر بر حمایت از گروه موسوم به داعش در سوریه را "مضحک" خوانده است.

به گزارش ایسنا، مارک تونر، سخنگوی کاخ سفید گفت که این ادعا بی پایه است.

رهبر ترکیه پیشتر گفته بود که شواهدی در این زمینه دارد و همچنین گفته بود که آمریکا از گروه های کردی "یگان های مدافع خلق" و "حزب اتحاد دمکراتیک" حمایت می کند.

نیروهای ترکیه مشغول نبرد برای بیرون راندن داعش از شمال سوریه هستند.

اردوغان در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: "آنها ما را به حمایت از داعش متهم می کردند. حالا به گروه های تروریستی از جمله داعش، ی پ گ و پ ی د کمک می کنند. ما شواهد تایید شده داریم که شامل تصاویر، عکس ها و ویدئوهاست."

دست کم ۳۷ سرباز ترکیه در عملیاتی که در ماه اوت برای عقب زدن داعش و جنگجویان کرد در ناحیه اطراف الباب شروع شد کشته شده اند. الباب یک شهر کوچک استراتژیک در ۲۰ کیلومتری مرز ترکیه است.

آمریکا در سوریه با گروه های کردی همکاری کرده است اما ترکیه می گوید این گروه ها به پ ک ک (حزب کارگران کردستان) مرتبط هستند که برای چند دهه در داخل ترکیه مشغول شورش جدایی طلبانه بوده است.

به گزارش بی.بی.سی همزمان گروه فراگیری که نمایندگی مخالفان سیاسی و مسلح سوریه را بر عهده دارد گروه های شورشی را به همکاری با "تلاش های صادقانه در منطقه" برای رسیدن به توافق آتش بس تشویق کرده است.

با این حال ریاض حجاب، هماهنگ کننده کمیته عالی مذاکرات (اچ ان سی) گفت که این گروه برای شرکت در کنفرانس پیشنهادی روسیه در قزاقستان دعوت نشده است.

حجاب گفت برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات انتقال سیاسی به اعتمادسازی نیاز است و افزود این مذاکرات باید در ژنو و با حمایت سازمان ملل برگزار شود.


نظر شما :