واشنگتن: موشک‌های ضد هوایی به مخالفان سوری نمی‌دهیم

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۹۶۵۸۳۱ سرخط اخبار

به دنبال هشدارهای مسکو، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور هیچ موشک ضد هوایی به مخالفان سوریه نمی دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت آمریکا قصدی برای مجهز کردن مخالفان سوریه به موشک های ضدهوایی دوش پرتاب ندارد.

این بیانیه ساعاتی پس از هشدار روسیه به آمریکا درباره پیامدهای این اقدام صادر شد.

تونر در ادامه گفت: حقیقت این است که هیچ نوع سامانه دوش پرتاب را به مخالفان نمی دهیم. موضع آمریکا درباره این سامانه ها تغییر نمی کند. ما می ترسیم این سلاح ها به سوریه برسند.

روسیه روز سه شنبه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای کاهش محدودیت های تسلیحاتی برای مخالفان سوری "خصمانه" بوده و زمینه را برای ارسال موشک های ضدهوایی دوش پرتاب که تهدید مستقیم برای روسیه است فراهم می کند.

ظرف سال های گذشته آمریکا با تجهیز مخالفان سوری با هرگونه سامانه پیشرفته از ضد هوایی مخالف بوده و تنها اجازه تجهیز شورشیان مسلح با مقادیر محدود موشک های ضد زرهی از جمله تاو را داده است.

همزمان نیروهای "سوریه دموکرات" که از حمایت آمریکا برخوردارند ابراز امیدواری کردند که آمریکا موشک های ضد هوایی را به آنها بدهد.

سخنگوی این نیروها گفت: نیروهای سوریه دموکرات خواهان دریافت سامانه های ضدهوایی دوش پرتاب برای حفاظت از خودشان در مقابل "دشمن" و در آینده هستند.

وی از بیان اینکه مقصودش از دشمنان احتمالی در آینده چیست خودداری کرده و گفت که در حال حاضر هیچ درگیری بین نیروهای سوریه دموکرات با نظام سوریه و روسیه وجود ندارد. نیروهای سوریه دموکرات هم پیمان شماره یک آمریکا در سوریه هستند و باید اولین گروهی باشند که سلاح دریافت می کنند.

کلید واژه ها: دوش دوش پرتاب


نظر شما :