درخواست سندرز از کنگره برای محدود کردن ترامپ

۰۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۶۵۷۴۱ سرخط اخبار

نامزد سابق دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با به چالش کشیدن سمت دونالد ترامپ به عنوان "فرمانده کل قوا"، او را "فرمانده کل توئیتر" خواند. این اظهارات در پی توئیت های جنجالی ترامپ درباره رقابت تسلیحات هسته ای مطرح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، موضع گیری برنی سندرز در واکنش به توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا انجام شد. ترامپ در پیامی توئیتری گفته بود که "ایالات متحده باید به شدت ظرفیت های اتمی خود را تقویت کرده و گسترش دهد." ترامپ ساعاتی پیش از آن هم به شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفته بود: اجازه دهید در رقابت تسلیحاتی باشیم.

برنی سندرز، نامزد سابق دموکرات ها در انتخابات گفت: کنگره نباید اجازه دهد که "فرمانده کل توئیتر" رقابت تسلیحات هسته ای هنگفت و خطرناک دیگری را راه بیندازد.

توئیت ترامپ پس از بیانیه جیسون میلر، سخنگوی او انجام شد. جیسون میلر گفته بود: ترامپ به تهدید اشاعه هسته ای اشاره می کند و خواهان جلوگیری از گسترش این نوع سلاح ها خصوصا در میان سازمان های تروریستی و رژیم های سرکش بی ثبات است. او همچنین بر لزوم ارتقا و مدرن سازی قابلیت های بازدارندگی آمریکا به عنوان راهی حیاتی برای پیگیری صلح از طریق تقویت قدرت تاکید دارد.

اظهارات ترامپ هم ظاهرا پاسخی به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بوده است. پوتین روز پنج شنبه در کنفرانس خبری سالیانه اش خواستار تقویت پتانسیل هسته ای نظامی در واکنش به طرح ناتو برای تقویت نظامی در نزدیکی مرزهای کشورش شد. پوتین گفت، ارتش روسیه قوی تر از هر متخاصم بالقوه ای است.


نظر شما :