ایران کشور بزرگی است و می­‌توان با آن به تفاهم رسید

۰۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۲ کد : ۱۹۶۵۷۰۴ سرخط اخبار

روزنامه­ نگار و ناشر لیبرال سعودی که از نزدیکان به دربار آل سعود است، تاکید کرد که ایران کشور بزرگی است که می توان با آن به تفاهم رسید.

به گزارش فارس، «عثمان العمیر» بر خلاف اظهارنظرها و سیاست فعلی دولت عربستان، ایران را کشوری بزرگ دانست که باید با آن به تفاهم رسید.

العمیر گفت: هیچ کس مجاز نیست که در امور کشور بزرگی همانند ایران که می­ توان با آن به تفاهم رسید، دخالت کند.

این روزنامه نگار سعودی همچنین گفت: با وجود همه اتفاقاتی که افتاده اما می­ توان با ایران به تفاهم رسید همانگونه که در توافق روسی – ایران و سعودی رخ داد و می­ توان همکاری منطقه­ ای را برای دور کردن منطقه از تنش آغاز کرد. 

العمیر در مصاحبه با شبکه «آر تی» روسیه به تاریخ مناسبات عربستان و ایران اشاره کرد و این روابط را در اواخر دوران فهد بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان و اوایل دوره عبدالله بن عبدالعزیز «بسیار خوب» توصیف کرد.

وی تصریح کرد که اکنون توپ در زمین ایران است و کشورهای حوزه خلیج فارس قادر به رویارویی با ایران نیستند و برای همین به دنبال جنگ با ایران نیتسند.

این روزنامه­ نگار سعودی در پاسخ به سوالی درباره نقش خارجی در ایجاد تفرقه بین عربستان و ایران نیز اظهار داشت: به عقیده من بیماری و مشکلات داخلی ما آنقدر زیاد هست که نیازی به دشمن خارجی نداریم، ما مسئول اختلافات مذهبی و درگیری­ های موجود هستیم اما دشمن خارجی را مسئول می­ دانیم تا به این ترتیب خودمان را راحت کنیم و این قضیه از هشت یا نُه قرن پیش معروف است.


نظر شما :