مولن: تهدید کره شمالی را دست کم نگیرید

۰۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۹۶۵۰۳۲ سرخط اخبار

یک مقام نظامی ارشد آمریکا هشدار داد: کیم جونگ اون، رهبر کره جنوبی یک تهدید امنیتی بزرگ علیه آمریکا محسوب می شود که می تواند با کارهایش "تبعاتی انفجاری را رقم بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و یکی از اعضای ارشد تیم مشاوره دفاعی دولت این کشور در اظهاراتی تاکید کرد: تهدید امنیتی کشور کره شمالی نباید دست کم گرفته شود.

وی گفت: من فکر می کنم کره شمالی و شبه جزیره کره بیشتر از هرجای دیگری در جهان به صورت بالقوه ممکن است تبعاتی انفجاری را به وجود بیاورد که این می تواند ارتباطی ویژه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشته باشد.

او ادامه داد: واقعیت این است که او سلاح هسته ای دارد و ما هنوز تا به حال نتوانستیم در این خصوص جلوی او را بگیریم.

مایک مولن گفت: این منطقه جایی است که از مجموع پنج اقتصاد برتر جهان چهار تا در اطراف آن هستند و ثبات در آنجا اهمیت زیادی داشته و دست کم می دانیم که کره شمالی به طور تاریخی برای رهبران جدید آمریکا یک سورپرایز  خواهد داشت.

مولن همچنین گفت: چین به عنوان همسایه کره شمالی باید تلاش بیشتری برای کاهش تهدیدی که این کشور متوجه ابرقدرت های جهان می کند انجام دهد.

وی ادامه داد: پکن هراز چندگاهی با کره شمالی برخورد می کند اما اگر پکن رهبری جریان مقابله با کره شمالی را به دست نگیرد ما به جایی خواهیم رسید که او  (رهبر کره شمالی) خواهد توانست سلاح هسته ای بر موشک بالستیک قاره پیما سوار کرده و آمریکا را هدف قرار دهد و این غیرقابل پذیرش خواهد بود.


نظر شما :