ترکیه در شمال حلب پایگاه نظامی ایجاد می‌کند

۰۶ آذر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۶۴۹۸۵ سرخط اخبار

نماینده نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که ترکیه در حال حاضر نیروهای اضافی خود را به «اخترین» در شمال حلب منتقل می کند و قصد دارد پایگاه نظامی در این منطقه ایجاد کند.

به گزارش فارس، منابعی از گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که ترکیه در حال انتقال نیرو و جنگ افزار به شهرک «اخترین» واقع در ریف شمالی حلب است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از «زکریا عبدالمجید» نماینده نیروهای دموکراتیک گزارش داد که ترکیه از طریق ایجاد یک پایگاه نظامی در منطقه اخترین قصد دارد موقعیت خود را در سوریه تقویت کند.

عبدالمجید همچنین تأکید کرد که ترکیه در «حال حاضر نیروهای اضافی به این منطقه منتقل میکند و در آنجا عناصر یگانهای ویژه آن مستقر شده اند».

در عملیات موسوم به «سپر فرات» که تحت حمایت ترکیه و آمریکاست و توسط تروریستها پیش برده می شود شهرک اخترین یک ماه پیش به اشغال این نیروها درآمد.

وبگاه خبری «آرا» نیز به نقل منابع نزدیک به شورای نظامی «منبج» گزارش داد که عناصر سپر فرات شب گذشته به شهرک «العریمه» واقع در غرب منبج حمله کرده اند.

به گزارش این وبگاه، عناصر تروریستی سپر فرات همچنین به سایر مواضع شورای نظامی منبج حمله کردند و درگیریهای شدیدی در آن مناطق رخ داد.

نیروهای شورای نظامی منج هفته گذشته پس از درگیری با عناصر داعش بر شهرک العریمه تسلط یافتند.


نظر شما :