احتمال ورود دوباره شورای امنیت به بحران یمن

۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۱۱۴۶ سرخط اخبار

در حالی که نماینده سازمان ملل در پرونده یمن در ریاض تلاش می کند گفت وگوهای کویت از سرگرفته شود، گزارش هایی مبنی بر احتمال صدور بیانیه جدید شورای امنیت درباره بحران یمن منتشر شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در بحران یمن که به عربستان سفر کرده روز دوشنبه (دیروز) با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در ریاض دیدار کرد.

در سایه تشدید درگیری ها و افزایش حملات نظامی عربستان و همپیمانانش به یمن، روزنامه قطری «العربی الجدید»، نوشت سازمان ملل تلاش می کند گفت وگوهای صلح یمن در کویت که قرار بود جمعه از سرگرفته شود در موعد تعیین شده برگزار شود.

در شرایطی که ولد الشیخ با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز دیدار کرده و گزارش هایی مبنی بر صدور قطعنامه جدیدی از شورای امنیت درباره یمن منتشر شده، انصار الله تأکید کرد که به تاریخ از سرگیری گفت وگوهای صلح یمن متعهد است.

رئیس جمهور مستعفی یمن  روز یکشنبه گذشته در سفر کوتاهش به مأرب تهدید کرده بود اگر سازمان ملل بخواهد بر طرح خود مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی در یمن با حضور انصار الله و کنگره مردمی پافشاری کند، هیأت ریاض گفت وگوهای صلح یمن را ترک خواهد کرد.

در پی این تهدید ها، ولد الشیخ تلاش خود را برای نجات گفت وگوها افزایش داده و منابع سیاسی یمنی اعلام کردند سازمان ملل تحرکات غیر آشکاری داشته که طی آن به صدور بیانیه جدیدی از سوی شورای امنیت نیز اشاره شده است.

این در حالی است که روز گذشته «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله ضمن تأکید بر تعهد این گروه برای حضور در تاریخ تعیین شده برای از سرگیری گفت وگوهای صلح یمن گفته بود مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از بیم فاش شدن جنایت هایشان در یمن از تحقق راهکار سیاسی در این کشور فرار می کنند.

کلید واژه ها: گفت وگوهای صلح یمن گفت وگوهای صلح صلح یمن


نظر شما :