مستشاران آمریکایی آماده همراهی عملیات موصل هستند

۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۶۱۰۹۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا در سفر به عراق از آمادگی کشورش برای مشارکت مستشاران آمریکایی در عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

به گزارش فارس، وزیر دفاع آمریکا ساعتی پس از ورود به عراق، با مقامات این کشور در بغداد دیدار کرد.

اشتون کارتر در این دیدارها، از آمادگی کشورش برای کمک به عراق در عملیات آزادسازی موصل خبر داد و گفت که «مستشاران آمریکایی حاضرند نیروهای عراقی را در [عملیات] آزادسازی موصل همراهی کنند».

وزیر دفاع آمریکا به آزادسازی پایگاه القیاره در جنوب موصل اشاره کرد و گفت، «بازپس گیری پایگاه هوایی القیاره الغرب... (با تصرفات بیشتر) ادامه خواهد یافت. هدف از این کار ایجاد یک مرکز لجستیکی در آنجا است و ایالات متحده از آنجا حمایت لجستیکی ارائه خواهد کرد».

به گفته این مقام آمریکایی، «این پایگاه یکی از مراکزی است که از آنجا نیروهای امنیتی عراق با همراهی مستشاران ما به نحو مورد نیاز، (آزادسازی) بخش جنوبی موصل را تکمیل می کنند».

شهر موصل مرکز استان نینوی، از خردادماه 93 تاکنون در اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش است و به نوعی، شهر موصل پایتخت و مقر اصلی داعش در عراق شمرده میشود.

کارتر ساعتی پیش در سفری از پیش اعلام نشده برای دیدار با مقامات عراقی و فرماندهان نظامی آمریکایی وارد بغداد، پایتخت عراق شد. بحث مبارزه با تروریست های داعش با مقامات عراقی نیز از دیگر اهداف این سفر اعلام شده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که کارتر با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و «خالد العبیدی» وزیر دفاع و «شان مک فارلند» فرمانده نیروهای ائتلاف ضد تروریسم در عراق دیدار خواهد کرد.

روز گذشته (یکشنبه) «مظهر محمد صالح» مشاور حیدر العبادی از امضای قرار داد 2.07 میلیارد دلاری تسلیحاتی و مالی بین بغداد و واشنگتن خبر داده بود.


نظر شما :