دادستانی اسرائیل دستور بررسی پرونده‌ نتانیاهو را صادر کرد

۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۹۶۱۰۸۱ سرخط اخبار
دادستان کل رژیم صهیونیستی دستور بررسی پرونده ای را صادر کرده که با شایعات اخیر درباره احتمال دست داشتن بنیامین نتانیاهو در پرونده فساد مالی در ارتباط است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که آویخای مندلبلیت با برخی مسئولان پلیس و دادگستری این رژیم دیدار کرده است. این دیدارها پس از دریافت اطلاعاتی درباره افرادی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت و وی دستور بررسی این پرونده را داده است.
 
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از بیانیه این وزارتخانه اعلام کرد: ما باید به این مساله اشاره کنیم که این مساله به بررسی یک پرونده اختصاص دارد و یک تحقیق کیفری نیست.
 
از سوی دیگر، سخنگوی نتانیاهو دست داشتن وی در هرگونه اقدام غیرقانونی را تکذیب و تأکید کرد: همانطور که در تمامی مسائل قبلی که نتانیاهو را هدف قرار می داد به هیچ مدرک و سندی دست نمی یافتند اکنون نیز همان گونه است چرا که هیچ چیزی وجود ندارد.
 
نتانیاهو اخیرا اعتراف کرد که پول هایی را از آرنو میمران، تاجر فرانسوی دریافت کرده است. این تاجر فرانسوی روز پنجشنبه به اتهام دستیابی به ۲۸۳ میلیون دلار از طریق اختلاس مالیات از سوی یک دادگاه فرانسوی به هشت سال حبس محکوم شد.
 
براساس گزارشات، نتانیاهو در دوره بین ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ که وزیر دارایی بوده احتمالا از اموال عمومی برای خرج سفر خود، زن و فرزندانش به خارج استفاده کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما :