شمخانی: به همکاری با عراق و سوریه ادامه می‌دهیم

۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۹۶۱۰۵۲ سرخط اخبار

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری مستشاری و کمک رسانی به دولت های عراق و سوریه را تا رفع کامل خطر گروه های تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق دیدار کرد.

شمخانی در این دیدار با تبریک دستاورد بزرگ آزادسازی شهر فلوجه از لوث گروه های تروریستی که با همکاری ارتش و نیروهای مردمی عراق شکل گرفت، تاکید کرد: مسیر وحدت داخلی و استفاده از ظرفیت های بومی تجربه ای موفق و قابل اتکا برای ادامه روند مبارزه با تروریسم به ویژه آزادسازی موصل خواهد بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انتحاری و بمب گذاری های کور که موجب کشته شدن شهروندان بی گناه عراق توسط داعش شده است ناشی از عصبانیت حاصل از ناکامی هاست و عواقب این ظلم ها گریبان تروریست های جنایتکار و اربابان آنها را خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در حالی که آمریکا و برخی هم پیمانان آنها با طرح برنامه هفت ساله برای مقابله با تروریسم در عراق و سوریه به دنبال توجیه حضور و اقدامات بی ثبات خود در منطقه بودند، توانایی و قدرت مردم و نیروهای امنیتی عراق نشان داد نابودی کامل داعش با اتکا به ظرفیت های بومی به سرعت قابل دستیابی است.

 

 

شمخانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری مستشاری و کمک رسانی خود به دولت های عراق و سوریه را تا رفع کامل خطر گروه های تروریستی از منطقه ادامه خواهد داد.

 

 

وی با تاکید بر لزوم زدودن ریشه های رشد و بروز تفکر تکفیری و داعشی تصریح کرد: نقش بارز مرجعیت و سیاست های دولت عراق در پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی و توصیه به خویشتن داری و توجه به اولویت های اصلی شامل رفع ناامنی و باز پس گیری شهرها و روستاها قابل تقدیر است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان با اشاره به ارتقای کیفی همکاری های ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه و تاثیر آن در اضمحلال جبهه تروریسم در این کشور اظهار کرد: موفقیت های راهبردی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در جبهه حلب به زودی شرایط میدانی را در اصلی ترین منطقه درگیری به کلی تغییر خواهد داد.

همچنین سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات عراق و روندهای سیاسی و اقدامات میدانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.

وی افزود: برخی اختلافات داخلی که با تحریک عوامل کشورهای خارجی صورت می گیرد با هوشیاری مرجعیت، دولت و ملت عراق و حرکت در مسیر اتحاد و انسجام ملی، حل و فصل و مجموعه ظرفیت ها در مسیر مقابله با تروریست ها معطوف خواهد شد.

کلید واژه ها: شورای عالی امنیت ملی


نظر شما :