بریتانیا: همه پرسی جدایی از اتحادیه اروپا دیگر تکرار نمی‌شود

۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۱ کد : ۱۹۶۱۰۱۸ سرخط اخبار

بعد از آنکه طومار مردمی برای برگزاری مجدد همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا به بیش از 4 میلیون امضا رسید، دولت بریتانیا صریحا اعلام کرد هیچ همه پرسی دیگری برگزار نخواهد شد.

به گزارش فارس، دولت بریتانیا در پاسخ به طومار مردمی برای برگزاری دوباره همه پرسی گفت این همه پرسی تکرار نشدنی است.

به نوشته گاردین، بعد از برگزاری همه پرسی تاریخی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا که در تاریخ سوم تیر برگزار شده بود، عده ای از مردم بریتانیا که با نتیجه مخالفند، با راه اندازی یک طومار اعتراضی در سایت پارلمان خواستار برگزاری مجدد این همه پرسی شدند.

در مدت کوتاهی بیش از 4 میلیون نفر این طومار را امضا کردند و اگر تعداد امضاهای یک طومار در سایت پارلمان این کشور به بیش از 100 هزار برسد، موضوع باید در پارلمان به بحث گذاشته شود.

روز شنبه (امروز) دولت بریتانیا در بیانیه ای صراحتا برگزاری همه پرسی مجدد را رد کرد و گفت این همه پرسی یک بار در یک نسل بود.  

در این طومار اعتراضی آمده است، از آنجایی که کمتر از 75 درصد مردم مشارکت داشته و هیچ یک از کمپین ها نتوانست بیش از 60 درصد آراء را کسب کند بنابراین نتیجه آن مورد قبول نبوده و باید همه پرسی دیگری برگزار شود.

در بیانیه دولت بریتانیا در پاسخ به این همه پرسی آمده است، نتیجه همه پرسی باید مورد احترام همه باشد و در حال حاضر همه باید آماده فرآیند خروج از اتحادیه اروپا شده و دولت متعهد است بهترین نتیجه در مذاکرات خروج، نصیب مردم بریتانیا شود.

کلید واژه ها: بریتانیا طومار دولت بریتانیا


نظر شما :