پرواز نظارتی کانادا و آمریکا بر فراز روسیه

۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۴ کد : ۱۹۶۰۸۴۷ سرخط اخبار

رئیس بخش کاهش ریسک هسته ای در وزارت دفاع روسیه از انجام پروازهای نظارتی کانادا و آمریکا بر فراز روسیه خبر داد.

به گزارش فارس، «سرگئی ریژکوف» رئیس بخش کاهش ریسک هسته ای در وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا و کانادا قرار است تحت پیمان آسمان های آزاد، پروازی نظارتی بر فراز روسیه انجام دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ریژکوف همچین اعلام کرد این پروازها از تاریخ 4 جولای (14 تیرماه) لغایت 9 جولای (19 تیرماه) در چهارچوب پیمان آسمان های آزاد انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، قرار است در این سری پروازهای نظارتی بر فراز روسیه از از هواپیمای «سی-130» کانادا استفاده شود.

به گفته رئیس بخش کاهش ریسک هسته ای وزارت دفاع روسیه، این هواپیما پرواز خود را از فرودگاه «تیکسی» در منطقه یاقوتستان که یکی از جمهوری های روسیه در ناحیه فدرال خاور دور این کشور است انجام شود.

این مقام نظامی روسیه همچنین تأکید کرد، کارشناسان روسی نیز در این هواپیما حاضر خواهند بود تا بر پایبندی به پارامترهای مورد توافق برای انجام پرواز و نیز استفاده از تجهیزات مربوطه، نظارت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، پیمان آسمان های آزاد در ماه مارس سال 1992 به امضا رسید و یکی از اقدامات در راستای اعتمادسازی در اروپا پس از جنگ سرد به حساب می آید. این پیمان از تاریخ اول ژانویه سال 2002 میلادی رسما اجرایی شد و 34 کشور از جمله روسیه و اکثر کشورهای عضو ناتو به این پیمان ملحق شده اند.


نظر شما :