ماموریت جدید بعد از توقف حج

۲۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۹۶۰۱۳۶ سرخط اخبار
رییس سازمان حج و زیارت در سفر دو روزه ای که به عراق داشت اعلام کرد که ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق دو برابر می شود.
 
به گزارش ایسنا، پس از آنکه عربستان مانع حضور زائران ایرانی در حج تمتع شد، سازمان حج و زیارت مأموریت جدیدی را تعریف کرده که برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عراق است. این سازمان تصمیم دارد در سال ٩٥ بیش از یک میلیون نَفَر را برای زیارت عتبات مقدس به این کشور اعزام کند.
 
هر چند این روزها عراق به واسطه تحرکات جدید داعش، در مناطق شمالی از امنیت کمتری برخوردار است، اما این سازمان تصمیم گرفته برنامه اعزام زائر به شهر سامرا را نیز گسترده تَر کند. سامرا در نزدیکی بغداد و شمال این کشور است که مدتی است امنیت نسبی در آن برقرار شده و ایران از اوایل امسال، زیارت آن را در برنامه اعزام برخی کاروانها گذاشته است.
 
سعید اوحدی - رییس سازمان حج و زیارت - در سفر دو روزه اش به عراق دیداری با مسؤولان وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق داشت تا مسائل زائران ایرانی در عتبات را بررسی کند.
 
او به زبیدی، معاون وزیر و رییس هیأت سیاحه وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق، از برنامه ریزی سازمان حج و زیارت برای افزایش اعزام زائران ایرانی به عتبات در سال جدید خبر داد و همکاری افزون تر وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق در این مسیر را خواستار شد.
 
اوحدی همچنین به پروژه های در حال اجرای ایران در شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و گفت: در سه سه سال گذشته که این اقدامات در برنامه بود، شاید انجام آن از سوی برخی قابل تصور نبود، اما تعدادی از این پروژه ها بزودی بهره برداری می شود و از این بابت خدا را شاکریم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در نشستی که با رسانه های عراقی نیز داشت، اظهار کرد: اجرای پروژه هایی که در راستای توسعه زیرساخت های رفاهی و خدماتی زائران در شهرهای مقدس عراق در حال انجام است، گامی مثبت و مؤثر در فراهم کردن بستری برای افزایش تعداد زائران و ارائه خدمات کیفی به آن ها است.
 
به گزارش ایسنا،در این سفر کوتاه که به منظور ارزیابی وضعیت خدمات و زیرساخت ها در عتبات عالیات عراق صورت گرفت، معاون حج و زیارت، معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری، مدیر عامل شرکت شمسا(کارگزار مرکزی اعزام کننده زائران به عراق)، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، سعید اوحدی را همراهی می کردند.
 

کلید واژه ها: سازمان حج و زیارت عتبات


نظر شما :