خرازی : محاکمه احمدی نژاد حق تاریخی ملت ایران است

۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۵۰۰۸۱ سرخط اخبار

به گزارش وقت نیوز ، سید محمد صادق خرازی سه شنبه شب در جمع اعضای حزب ندای ایرانیان و اصلاح طلبان آذربایجان شرفی تصریح کرد : آن ادبیات و گفتمانی که سال ها ایران را به انزوا کشاند و کشور را تا آستانه سفوط پیش برد هرگز دراین سرزمین دوباره قد علم نخواهد کرد.

وی گفت : او با خطاهای تاریخی و استفاده از اعتماد بزرگان و سوء مدیریت ها ، آسیب های جبران ناپذیر به کشور زد و خدمتی به مردم شریف ایران نکرد.

وی تصریح کرد : احمدی نژاد با ادبیات خاص و کاغد پاره خواندن قطعنامه ها موجب بی اعتمادی جهان علیه ایران شد و به شدت قدرت بازدارندگی آن را تنزل داد.

نماینده اسبق جمهوری اسلامی در سازمان ملل ابراز کرد: هیچ ایرانی علاقه ندارد که به بهانه های واهی، مردمش در انزوا قرار بگیرد.!

خرازی افزود : شخصی که گفت ” دختر ۱۴ ساله ای در خانه با قابلمه هم می تواند غنی سازی کند ” بزرگترین توهین به تاریخ علم در عصر حاضر را رقم زد و محاکمه چنین فردی به خاطر سخنان نامعقولش، حق تاریخی ملت ایران است .

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته ادبیات تند، تلخ و سخره آمیز تمدن و تاریخ ملت ایران را در عرصه جهانی به بازی گرفته بود ادامه داد : موفقیت هسته ای که امروز شاهد آن هستیم می تواند ایران امروز ما را با دیروزش متمایز کند.

وی افزود:ایران از امروز راه بزرگی را آغاز کرد و برای مردم کشور و حتی سایر کشورها ثابت شد که با فرهنگ گفت و گو و مذاکره در جهان می توان حقوق مسلم یک ملت را استیفا کرد.

این فعال سیاسی گفت : دراین توافق مردم ایران نشان دادند به رغم همه بدنامی ها و احجاف در حق آن ها همواره پاسدار حق و عدالت و آزادای بوده و هستند.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت : اگر خدایی نکرده به وحدت میان اصلاح طلبان خدشه ای وارد شود خطر تفکر احمدی نژادیسم نظام سیاسی کشور را به شدت تهدید خواهد کرد.

صادق خرای با اشاره به آرمان های بلند اصلاحات و پیوند آن با مردم و آرمان های امام ره تصریح کرد : اصلاحات زنده است چون انقلاب  ، امام و رهبری زنده است .

 وی درابتدای سخنان خود به توافق بزرگ هسته ی اشاره کرد و حصول آن را در نتیجه مجاهدت های شبانه روزی خردمندان عرصه دیپلماسی کشور تحت منویات مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت تدبیر و امید و همکاری های مردم توصیف کرد.

وی افزود : با این توافق ملت ایران به موفقیت های  بزرگی نایل آمد از جمله تهدید خارجی از سر ایران دور شد و مساله هسته ی  کشورمان به رسمیت شناخته شد ، اما برای حل مشکلات داخلی و رونق افتصادی ، کسب وکار و اشتغال همه باید همت کنند و دولت تدبیر و امید را یاری دهند.


نظر شما :