درخواست لغو ملیت عراقی از ابوبکر البغدادی

۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۹۴۹۸۶۷ سرخط اخبار

به گزارش«شیعه نیوز»، اعضای کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان حکومت خواستار گرفتن ملیت عراقی از سرکرده سازمان داعش ابراهیم بن عواد البدری" أبوبکر البغدادی" شدند.

اسکندر وتوت یکی از اعضای این کمیته در بیانیه ای که رسانه های عربی آن را منتشر کرده اند، گفت: ابراهیم عواد السامرایی البدری که کنیه او بغدادی است و خلیفه داعش نامیده می شود، هنوز به رغم این که جنایات بزرگی در حق عراقیان و همه جهان مرتکب شده است، ملیت عراقی دارد و افزورد: "ما در کمیته امنیت و دفاع نمایندگان خواستار آن هستیم که ملیت عراقی از او گرفته شود و علی رغم وجود موانع قانونی همه اوراق شناسایی و مدارک رسمی از وی و گروه شورشی او گرفته شود. همچنین او بر وجوب ایجاد یک بند یا یک متن قانونی یا اصلاح یک بند برای انجام این امر تاکید کرد.

 
شایان ذکر است که او در سال ۱۹۷۱ میلادی در سامرا به دنیا آمد. وی سابقا با اسامی دکتر ابراهیم و ابودعاء شناخته می شد و امروزه عمدتا تحت عنوان ابوبکر بغدادی شناخته می شود. او در سال های اخیر رهبری سازمانی را بر عهده داشته است که مسئول قتل چندین هزار نفر است. او خود را پس از سقوط شهر موصل در ژوئن سال 2014، خلیفه سازمان داعش اعلام کرد. 
 
این رهبرداعشی هنگام خطاب قرار دادن فرماندهانش نقاب می زند که باعث لقب «شیخ نامرئی» برای او شده است.
 

نظر شما :