توافق صورت نگیرد، مقصر آمریکاست

۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۱۱ کد : ۱۹۴۹۸۶۱ سرخط اخبار
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از رفتارهای غیر عاقلانه آمریکایی ها تاکید کرد: آنها با این رفتارها به دنیال گرفتن امتیاز بیشتر هستند اگر توافقی به دلیلی زیاده خواهی آنها صورت نگیرد، آمریکا مقصر است.

محمد اسماعیلی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه تیم مذاکره کننده در چارچوب تعیین شده حرکت می کند گفت: دیپلمات های ایرانی بر اساس خطوط قرمز تعیین شده پای میز مذاکره رفتند، اما طرف مقابل است که با عدم تعهد هر از گاهی مسیر مذاکره را منحرف کردند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: طرف مقابل و به خصوص آمریکایی ها در مسیر مذاکره از خواسته های جدیدی سخن گفتند که مانع پیشرفت مذاکرات هستند. آنها حتی در روند مذاکرات با تصمیمات جدیدی، تصمیمات گذشته خود را نقض کردند بر همین جهت تا به اینجای کار آنها مانع روند عاقلانه مذاکرات بودند.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا به توافق نهایی نیازمند هستند، توضیح داد: آنها در روزهای آخر با افزایش فشار به ایران و طرح موضوعاتی جدید به دنبال امتیاز گیری هستند اما بدانند ایران در چارچوب خطوط قرمز حرکت می کند و به زیاده خواهی آنها توجهی ندارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه به غرب امتیازی نمی دهیم، گفت:عاقلانه این است که آمریکایی ها با اخذ تصمیمات منطقی اجازه دهند روند مذاکرات به درستی پیش برود چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند مذاکرات به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

این نماینده مجلس عنوان کرد: قطعا تیم مذاکره کننده ایرانی قصد ترک میز مذاکره را ندارند.  غرب با تهدیدها به دنبال عبور از خطوط قرمز ایران است اما بدانند که ما اجازه چنین کاری به آنها نمی دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: از آنجایی که ما بر اصوال خود ایستادگی می کنیم، در نهایت این آمریکایی ها هستند که یا باید از مواضع نادرست خود کوتاه بیایند یا میز را ترک کنند و مسئولیت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را برعهده بگیرند.
 

نظر شما :