واکنش مصر به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان

۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۴۶۵۸۱ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه مصر، اظهارت معاون وزیر خارجه ایران در خصوص مواضع قاهره در تحولات یمن را «غیر قابل قبول» خواند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، «یاسر المراد» معاون وزیر خارجه مصر در امروز آسیایی امروز(پنجشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر امیر حسن عبداللهیان معاون وزیر خارجه مصر درباره مواضع مصر در یمن اعلام کرد که چنین اظهاراتی غیر قابل قبول است .

یاسر المراد افزود: اظهارات امیر حسن عبداللهیان به منزل خروج از چارچوبی است که طرف ایرانی بر اساس آن برای بهبود روابط دو کشور تلاش می کند و به نوعی با تلاش هایی که مسئول ایرانی برای تاکید بر بهبودی روابط دو کشور از طریق گفتگو و همکاری سازنده به کار می گیرد، تناقض دارد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با خالد عماره رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری عربی مصر در تهران پیرامون روابط دوجانبه ایران و مصر و آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در یمن گفت وگو کرد.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: انتظار داریم مصر کمک بیشتری برای تسریع در جستجوی رهیافت سیاسی برای یمن و جلوگیری از ادامه کشتار و توسعه درگیری کند و قابل قبول نیست که مصر در تحولات یمن خود را در مقابل مردم یمن قرار دهد.

وی گفت: ما شاهد برخی رفتارهای خردمندانه از سوی کشورهای منطقه هستیم. با این وجود، انتظار داریم که مصر به عنوان کشوری اسلامی و عربی، کمک بیشتری برای تسریع در جستجوی رهیافت سیاسی برای یمن و جلوگیری از ادامه کشتار و توسعه درگیری کند. این قابل قبول نیست که مصر در تحولات یمن خود را در مقابل مردم یمن قرار دهد.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :