دلیل خودداری از بازدید از مریوان را به ایران گفته‌ایم

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۴۸۷۸ سرخط اخبار

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانس خبری ای که پس از نشست شورای حکام این نهاد برگزار شد، بار دیگر گفت حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی به سرعت و نحوه همکاری ایران بستگی دارد.

به گزارش فارس، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه بار دیگر گفت زمان حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران، به میزان همکاری های ایران بستگی دارد.

آقای آمانو که پس از نشست شورای حکام آژانس در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، با اشاره به اهمیت ادامه مذاکرات میان دیده بان هسته ای سازمان ملل و ایران «در تمامی سطوح»، گفت: «لازم است تا موضوعات باقی مانده در سریع ترین زمان ممکن، برطرف شود. آژانس آمادگی دارد تا حل تمامی موضوعات باقی مانده ذیل چارچوب همکاری را تسریع کند. این امر مستلزم همکاری ایران و همچنین ارائه به هنگام مجوزهای لازم برای دسترسی به تمامی اطلاعات مربوط، اسناد، سایت ها، مواد و اشخاص در ایران، مطابق با درخواست آژانس است.»

وی افزود: «این روند نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد. به محض آنکه آژانس به فهمی از تصویر کلان موضوعات مورد نگرانی دارای ابعاد احتمالی نظامی دست یافت، من گزارش ارزیابی خود را به شورای حکام ارائه می کنم.»

مدیر کل آژانس در ادامه به دیدارهای اخیرش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران پرداخته و این دیدارها را مفید خواند. وی همچنین گفت طرفین بر لزوم ادامه تماس ها میان آژانس و ایران، تأکید کرده اند.

آقای آمانو در پاسخ به این سوال که حل مسائل باقی مانده چقدر زمان می برد، گفت: «حل موضوعات نیازمند افزایش سرعت شفاف سازی در زمینه ابعاد احتمالی نظامی است. این امر به سطح و سرعت همکاری های ایران بستگی دارد، تا ما بتوانیم در یک زمان معقول به نتیجه برسیم.»


نظر شما :