راه کوبانی به حلب آزاد شد

۰۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۴۳۳۸۱ سرخط اخبار
آزادی راه کوبانی به حلب و کشته شدن اولین نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در شهر کوبانی سوریه از جمله خبرهای امنیتی این کشور محسوب می شود.
 
به گزارش مهر به نقل از منابع موثق اقلیم کردستان عراق، راه کوبانی به حلب توسط نیروهای پیشمرگه از سیطره تروریست های داعش خارج و آزاد شد. این اقدام در پی آزاد سازی بیمارستان بزرگ شهر کوبانی صورت گرفت و نیروهای Y.P.G (نیروهای مدافع خلق) و Y.P.J (نیروهای مدافع زنان) حمله ای را به تروریست های داعش در روستای ترموک که به دروازه جنوبی شهر کوبانی شناخته می شود انجام دادند و راه کوبانی به حلب را آزاد کردند.
 
همچنین دقایقی پیش این نیروها در یک حمله توانستند 17 داعشی را به هلاکت برسانند و دو خودروی آنها را منهدم کنند. راه کوبانی - حلب استراتژیک ترین راه ارسال کمک به تروریست های داعش در حلب محسوب می شد و با این حمله راه ارسال کمک به داعشی ها از بین رفت.
 
خبر دیگر اینکه «اکرم عبدالمجید» به عنوان نخستین نیروی پیشمرگه اعزامی اقلیم کردستان عراق به شهر کوبانی در درگیری با تروریست های داعش کشته شد. خاطرنشان می شود تاکنون 3 نوبت نیروهای پیشمرگه از اقلیم کردستان عراق تحت عنوان نیروی پشتیبان به کوبانی اعزام شده اند.

کلید واژه ها: کوبانی شهر کوبانی اقلیم کردستان کردستان عراق پیشمرگه تروریست های داعش اقلیم کردستان عراق


نظر شما :