جنجال حذف اسراییل از نقشه خاورمیانه (+عکس)

۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۹۴۲۶۴۵ سرخط اخبار

یک موسسه انتشاراتی در نیویورک در نقشه ای که برای استفاده در مدارس منتشر کرده در منطقه خاورمیانه رژیم اسراییل را از نقشه جغرافیا به طور کامل حذف کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان موسسه انتشاراتی و مطبوعاتی " هارپر کولینز" که وابسته به غول رسانه ای نیوز کورپوریشین بوده و سهامدار اصلی آن "روپرت مرداک" سرمایه دار صاحب دهها کمپانی رسانه ای است، در نقشه جغرافیایی از منطقه خاورمیانه اسراییل را از روی نقشه محو کرده است.
 

این در حالی است که در نقشه چاپ شده به مناطقی چون کرانه باختری و نوار غزه اشاره شده است و نام تمامی کشورهای خاورمیانه و کشورهای همسایه رژیم اسراییل مورد اشاره قرار گرفته است. از هارپر کولینز به عنوان بزرگ ترین موسسه انتشاراتی جهان یاد می شود.

انتشار این نقشه واکنش ها و مخالفت هایی را از جانب حامیان اسراییل در آمریکا و اروپا به همراه داشته است. در این نقشه پس از کشور اردن تا سواحل مدیترانه هیچ نامی از اسراییل ذکر نشده و در عوض نام دو منطقه کرانه باختری و نوار غزه در نقشه نوشته شده است.

یکی از شرکت های زیر مجموعه موسسه کولینز در پاسخ به انتقادها گفته است این نقشه برای استفاده در خاورمیانه چاپ شده و به دلیل عدم استقبال از نقشه ها و اطلس هایی که نام اسراییل دارد در منطقه خاورمیانه، این مجموعه از نقشه ها بدون ذکر نام اسراییل زیر چاپ رفته است.

اسراییل از نقشه جهان محو شد (+عکس)


بسیاری از کشورهای اسلامی و غالب کشورهای منطقه خاورمیانه موجودیت رژیم اسراییل را به رسمیت نمی شناسند و معتقدند رژیم اسراییل یک رژیم غاصب است که سرزمین های فلسطین را اشغال کرده است، با این حال آمریکا و کشورهای غربی مهم ترین متحدان رژیم تل آویو محسوب می شوند و اسراییل دارای یک لابی بسیار قوی در آمریکا است.

انتشار این نقشه همزمان با افزایش تلاش ها در جامعه جهانی برای تثبیت موجودیت کشور فلسطین و به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل عضو سازمان ملل صورت می گیرد.

از سوی دیگر روپرت مرداک 83 ساله به عنوان صاحب بزرگ ترین کمپانی های رسانه ای دنیا که به غول رسانه ای معروف است، در افکار عمومی به عنوان یک سرمایه دار حامی رژیم اسراییل شناخته می شود.

کلید واژه ها: اسراییل خاورمیانه رژیم اسراییل منطقه خاورمیانه


( ۱۵ )

نظر شما :