وزیر خارجه انگلیس: ممکن است مذاکرات با ایران تمدید شود

۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۴۱۰۲۹ سرخط اخبار

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه نسبت به رسیدن به توافق با ایران تا روز ۲۴ نوامبر ابراز تردید کرد اما از احتمال تمدید مهلت مذاکرات سخن گفت.

هاموند که پیشتر با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده بود گفت: «من نسبت به اینکه بتوانیم تا دوشنبه معامله را کامل کنیم خوشبین نیستم اما فکر می کنم اگر بتوانیم پیشرفتی قابل ملاحظه داشته باشیم ممکن است بتوانیم راهی برای تمدید مهلت برای رسیدن به یک توافق نهایی پیدا کنیم، اگر در مسیر درست پیشرفت داشته باشیم.»

به گزارش بی بی سی، او اضافه کرد: «اگر قرار است به توافق برسیم لازم است مذاکره کنندگان ایرانی در چهار یا پنج روز آینده به طور قابل توجهی انعطاف پذیری بیشتری نشان دهند.»

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت که «هرچند گروه 1+5 خواهان توافق با ایران است اما یک توافق بد نمی خواهد. توافق نکنیم بهتر است تا به یک توافق بد برسیم.»

بنابه گزارش ها تونی بلینکن از معاونان تیم مشاور امنیت ملی آمریکا هم در واشنگتن گفت که «رسیدن به توافق غیرممکن نیست. کاملا به این بستگی دارد که آیا ایران مایل به برداشتن گام های لازم برای قانع کردن ما و شرکای ما دایر بر صلح آمیز بودن اهداف برنامه اتمی اش هست یا نه.»

پیتر ویتیگ سفیر آلمان در آمریکا هم تمدید مدت مذاکرات را مردود ندانست و گفت که حل این مشکل می تواند به همکاری با ایران برای حل مناقشه های منطقه ای مانند سوریه منجر شود و افزود: «اگر این مذاکرات ناکام ماند، هیچ برنده ای نخواهد داشت.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جان کری وزیر خارجه آمریکا که در لندن به سر می برد روز چهارشنبه در هتل محل اقامتش با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان که به گفته مقام های آمریکایی از کانال های مهم تماس با ایران است دیدار کرد.

علوی ابتدا سه شنبه با جان کری دیدار کرده بود. به گزارش آسوشیتدپرس دیدار مجدد آنها از پیش اعلام نشده بود و پس از آنکه خبرنگار این خبرگزاری او را در هتل محل اقامت کری دید تایید شد. جزئیات مباحثات دو مقام فاش نشده است. دیدار علوی با جان کری بعد از سفر هفته پیش او به تهران انجام می شود.

کلید واژه ها: جان کری


نظر شما :