هشدار سفارت ایران در باکو به مسافران ایرانی

۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۴۰۹۷۴ سرخط اخبار
بر اساس اعلام سرویس دولتی مهاجرت جمهوری آذربایجان کلیه اتباع خارجی که عازم این کشور هستند باید ظرف مدت حداکثر 10 روز از تاریخ ورودشان نسبت به اطلاع از اقامت خود اقدام کنند.
 
به گزارش ایسنا، محسن مولایی، مسوول امور کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن اظهار این مطلب، بر لزوم رعایت مقررات مذکور از سوی هموطنانی که عازم این کشور هستند تاکید کرد و گفت: در صورت انجام ندادن این اقدام در مهلت تعیین شده مرتکبان مشمول پرداخت جرایم نقدی نسبتاً سنگین خواهد کرد.
 
او افزود: در گذشته مهلت مذکور 3 روز تعیین شده بود و اتباع خارجی عازم این کشور چنانچه نسبت به ثبت اقامت و نشانی خود نزد مراجع ذی ربط ظرف مدت 3 روز از تاریخ ورود اقدام نمی کردند مشمول پرداخت جریمه می شدند و این امر مشکلاتی را برای اتباع خارجی از جمله هموطنان ایرانی ایجاد می کرد.
 
از این رو به هموطنانی که قصد اقامت بیش از 10 روز در جمهوری آذربایجان را دارند توصیه می شود در همان چند روز ابتدای ورود، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات اداری دولتی موسوم به « آسان خدمت» در نزدیکی محل اقامت خود نسبت به ثبت مشخصات و نشانی خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام و رسید دریافتی را تا زمان خروج از آذربایجان محفوظ دارند.
 
وی هم چنین با اشاره به آمار نسبتاً بالای محکومان مواد مخدر در زندان های آذربایجان و مقررات سختگیرانه این کشور در این رابطه گفت: همان گونه که مکررا بر این موضوع تاکید شده است مجددا یادآور می شود که بر اساس مقررات این کشور حمل داروهای ویژه ترک تریاک و اعتیادآور مانند متادون و غیره نیز حتی با وجود نسخه پزشک محکومیت حبس را به دنبال دارد و در حال حاضر تعدادی از هموطنان صرفاً به این دلیل در زندان های آذربایجان محبوس هستند.

نظر شما :