کامرون: ایران باید ثابت کند به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۴۰۸۶۴ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته ای، بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و گفت این ایران است که باید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را ثابت کند.

به گزارش فارس، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در حالی که تنها دو روز آغاز آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 باقی مانده، بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخته و گفت تهران باید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را ثبات کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آقای کامرون که در کنفرانس خبری اختتامیه نشست سران گروه 20 در شهر «بریزبین» استرالیا صحبت می کرد، گفت برای آنکه تحریم های وضع شده علیه ایران لغو شود، «ایران باید نشان دهد برنامه هسته ای اش در مسیر نظامی قرار ندارد.»

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد و یک بار هم تمدید شد، طرفین برای رسیدن به توافق نهایی تنها تا سوم آذر زمان دارند. دور جدید مذاکرات از روز سه شنبه در شهر وین اتریش آغاز می شود.

نخست وزیر انگلیس در نشست امروز به بحران اوکراین نیز پرداخت و خطاب به روسیه گفت: «لازم است روسیه بداند اهداف مشترکی برای آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال قاره اروپا وجود دارد که طی آن هیچ بحران ثابت و حل نشدنی نباید در این قاره باقی بماند».

کامرون ادامه داد در صورت ادامه این وضعیت روابط روسیه با انگلیس، اروپا و آمریکا مانند روابط این کشورها با یکدیگر نخواهد بود. نخست وزیر انگلیس بار دیگر تهدید کرد ادامه این روند به افزایش تحریم های اقتصادی علیه روسیه منجر خواهد شد.

نشست امسال جی-20 در حالی برگزار شد که بحران اوکراین و تنش کم سابقه میان غرب و روسیه بر آن سایه افکنده بود و اغلب سران کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا سعی در قدرت نمایی در برابر روسیه داشتند. پوتین نشست امسال را پیش از برنامه اعلام شده ترک کرد.


نظر شما :