نتانیاهو آلمان را از توافق با ایران منع می‌کند

۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۴۰۸۶۲ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد امروز در دیدار با وزیر خارجه آلمان از وی بخواهد با دسترسی به توافق هسته ای با ایران مخالفت کند.

به گزارش فارس «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل قصد دارد در دیدار امروز (یکشنبه) با «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان بخواهد تا هیچ توافقی با ایران را قبول نکند و به این کشور اجازه ندهد تا به کشوری با قابلیت هسته ای تبدیل شود.

روزنامه «جروزالم پست» با اعلام این خبر نوشت که اشتاین مایر که از روز گذشته به سرزمین اشغالی رفته است، قصد دارد امروز به بیت المقدس برود و با نخست وزیر و وزرای خارجه این رژیم به صورت جداگانه دیدار کند.

تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز سه شنبه در حالی در شهر وین اتریش برگزار می شود که طرفین برای رسیدن به توافق هسته ای تنها تا روز سوم آذر زمان دارند.

با نزدیک شدن به ضرب الاجل توافق، صهیونیست ها بار دیگر تحرکات خود برای اثرگذاری بر توافق احتمالی را آغاز کرده اند. «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و مسئول پرونده ایران در کابینه رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز در همین راستا به فرانسه، یکی از کشورهای مذاکره کننده با ایران، سفر کرده و با وزیر خارجه آن کشور دیدار کرد.

گفت وگو در مورد مذاکرات سازش از دیگر اهداف سفر آقای اشتاینمایر به فلسطین اشغالی است. وزیر خارجه آلمان روز گذشته هم در رام الله حضور داشت و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

عباس طی این جلسه به میهمان آلمانی و دیپلمات ارشد این کشور گفت: «مسئول تشدید خطرناک تنش های اخیر بویژه در "حرم شریف"، دولت اسرائیل است».

اشتاین مایر در این دیدار با تکرار مواضع غربی ها درباره مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان گفت: «هیچ راه حل و جایگزینی برای مذاکرات صلح به منظور دستیابی به راه حل دو دولت وجود ندارد»

قدس اشغالی در ماه های اخیر در پی حمله صهیونیست ها به نوار غزه، تشدید ساخت و سازها در اراضی فلسطینی ها و حضور مقامات صهیونیست در مسجد الاقصی موجب بالا گرفتن اعتراضات فلسطینی ها در قدس شده، تا جایی که بسیاری آن را مقدمه شکل گیری انتفاضه سوم می دانند.


نظر شما :