صفار هرندی: کشور معطل برداشتن تحریم‌ها نیست

۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۹۴۰۷۶۷ سرخط اخبار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات مقامات غربی در جریان مذاکرات هسته ای با کشورمان گفت: گمان ما این است که ملت باید با حساسیت و نگرانی مذاکرات را دنبال کند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد خود از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: مسئله ای که من مطرح می کنم با توجه به اخباری است که از مذاکرات اخیر علنی شده است. بر اساس این اخبار مسئولین ما تاکید کرده اند که چارچوب های تعیین شده و خطوط قرمز را رد نخواهند کرد.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرده که تمام حقوق هسته ای کشور را استیفا نموده و به دنبال لغو تمامی تحریم هاست نه لغو برخی از تحریم ها.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با امیدوار کننده خواندن اظهارات مسئولان تیم مذاکره کننده کشورمان تصریح کرد: اما چه کنیم که در مقابل کدهایی وجود دارد که می تواند ما را نگران کرده و دغدغه مند سازد؛ این کدها همان روایت طرف مقابل از مذاکرات است.

وی افزود: ما حق داریم همانطور که نسبت به فرزندان انقلاب خوشبین هستیم نسبت به طرف مذاکره کننده غربی بدبین باشیم و نمی توانیم بدبینی خود را نسبت به کسانی که بارها اعلام کرده اند اساسا هیچگونه حق غنی سازی ای را برای ایران به رسمیت نمی شناسند و خواستار برچیده شدن تمام تاسیسات هسته ای ما هستند پناه کنیم.

صفار هرندی با اشاره به اظهارات برخی مقامات غرب درباره پرونده هسته ای ایران گفت: تصویر طرف غربی از آینده مذاکرات این است که پس از حل مسئله هسته ای تازه به سراغ پرونده های جدید می روند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: چون طرف مقابل مذاکره کننده ما در سوابق خود نشان داده که نااهل و نابکار است گمان ما نیز این خواهد بود که ملت باید با حساسیت و نگرانی مذاکرات را دنبال کرده و دعا کند که مذاکره کنندگان در گرفتن حقوق ملت موفق باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات خواستار لغو همه تحریم ها هستیم و به کمتر از این رضایت نمی دهیم تصریح کرد: این مسئله خواست همه مردم ماست و نمود وعده ای است که مذاکره کنندگان در ابتدای ورود به مذاکره داده اند.

صفار هرندی اضافه کرد: البته کشور ما معطل برداشتن تحریم ها نیست و اگر طرف غربی سر ناسازگاری با ملت ما داشت مردم ما راه برخورد با آنها را از طریق اقتصاد مقاومتی و ایجاد ارتباط با دولت هایی که زیر بیرق دولت های زورگو نیستند، ایجاد خواهد کرد.

کلید واژه ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام


نظر شما :