امریکا قصد تقسیم کردن سوریه را ندارد

۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۴۰۷۰۶ سرخط اخبار

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با اشاره به «لزوم کناره گیری رئیس جمهوری سوریه» مدعی شد اتهام تمایل آمریکا به تقسیم سوریه اصلا درست نیست.

به گزارش فارس، «دنیل روبنشتاین» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت که سیاست دولت باراک اوباما در قبال سوریه تغییر نکرده است و واشنگتن معتقد است که بر اساس راهکار سیاسی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باید از منصب خود کناره گیری کند.

روبنشتاین در گفت وگوی ویژه با روزنامه فرامنقه ای «الشرق الأوسط» تصریح کرد که راهبرد آمریکا در قبال بحران سوریه تغییر نکرده است و آمریکا همچنان خواستار دوره انتقال سیاسی است.

وی که در حاشیه نشست کشورهای مخالف سوریه موسوم به «دوستان سوریه» در لندن سخن می گفت، با این ادعا که آمریکا خواستار وحدت اراضی سوریه است، مدعی شد: گهگاهی سخنانی را درباره توطئه تقسیم سوریه می شنوم و گاهی آمریکا را متهم می کنند ولی ما هرگز تمایلی به این کار نداریم.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه درباره طرح «دی مستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه درباره «ایجاد مناطق تعلیق درگیری» گفت: ما به دی مستورا اطمینان بالایی داریم و او  در جامعه بین الملل سابقه خوبی دارد.


نظر شما :