تکذیب دیدار محرمانه با هیات امریکایی در باکو

۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۴۰۶۹۴ سرخط اخبار

محمد سبزعلی پور رئیس دفتر تجارت جهانی ایران اعلام کرد که سفر هیأتهای اقتصادی ایران به آمریکا و برعکس در دستورکار این مرکز است.

به گزارش فارس، محمد سبزعلی پور رئیس دفتر تجارت جهانی ایران اعلام کرد که سفر هیأتهای اقتصادی ایران به آمریکا و برعکس در دستورکار این مرکز است اما نه در این زمان و به محض مهیا شدن زمینه، خبر آن از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر تجارت جهانی ایران گفت: نکته مهم اینکه بالاخره روزی این دفاتر در هر دو کشور بازگشائی خواهد شد اما تا زمانی که تفاهمنامه (هسته ای) ژنو نهایی نشود هیچیک ازاین برنامه ها انجام نخواهد.

با این وجود وی خبر روزنامه تایمز انگلیس درباره دیدار محرمانه میان هیاتهای تجاری ایران و آمریکا را تکذیب کرد و گفت: یادآور می شوم که خبر اعزام هیأت ایرانی به آمریکا در دوسال گذشته به رهبری بنده کاملاً درست بوده و بازدید هیأت ایرانی از آمریکا در آن سال انجام شد نه طی روزهای اخیر.

سبزعلی پور ادامه داد: اصل خبر را مخصوصاً در زمینه مکان (باکو) و زمان آن ( طی سفر رئیس جمهور به آذربایجان) کذب اعلام میکنم. طی روزهای گذشته هیچ خبری در این ارتباط منتشر نشده و زمانی برای راه اندازی این دفاتر تعیین نگردیده و همه خبرها مربوط به گذشته می باشند.

نشریه تایمز روز دوشنبه مدعی شد که احتمال دارد پس از حصول توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، دفتر بازرگانی آمریکا در ایران افتتاح شود.


نظر شما :