لیبرمن: همکاری با ایران اشتباه است

۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۴۰۵۲۰ سرخط اخبار

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اولین سفر خود به خارج از این اتحادیه، وارد فلسطین اشغالی شد و در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شرکت کرد.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اولین سفر رسمی خود به خارج از این اتحادیه، وارد فلسطین اشغالی شد.

وی قرار است در این سفر با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، دیدار و گفت وگو کند. وی همچنین احتمالا در سفر به رام الله، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، دیدار خواهد کرد.

خانم موگرینی که در مصاحبه های صورت گرفته پس از جایگزینی «کاترین اشتون»، پیشبرد مذاکرات سازش را به عنوان یکی از اولویت های خود اعلام کرده، در نشست خبری مشترک با آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به انتقاد از ساخت و سازهای اخیر در قدس شرقی پرداخت و آن ها را مانعی در برابر صلح خواند.

رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر ساخت و ساز در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی را شدت بخشیده است. با این حال کشورهای اروپایی و آمریکا تنها به ابراز نگرانی و بعضا محکومیت لفظی بسنده کرده اند.

موگرینی که در قدس اشغالی صحبت می کرد، گفت: «باید رویکردی منطقه ای در قبال روند صلح وجود داشته باشد. اتحادیه اروپا آماده است تا در این راستا عمل کند.»

وی افزود: «کارهای بسیار زیادی وجود دارد که ما می توانیم برای حمایت از امنیت اسرائیل و همچنین افزایش تشکیلات خودگردان برای حکومت، انجام دهیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با ابراز نگرانی از اعتراضات اخیر در بیت المقدس، گفت در صورتی که روند سیاسی پیشرفتی نداشته باشد، «ما بار دیگر شاهد خشونت خواهیم بود.»

وی افزود: «شرایط برای اسرائیل در منطقه، هرگز تا این حد خطرناک نبوده است. با این وجود، فرصت هایی وجود دارد که بازیگران منطقه ای ایفای نقش کنند.»

در ادامه لیبرمن به اظهارنظر پرداخت و مطابق معمول سراغ مسئله هسته ای ایران و همکاری با تهران رفت. وی در این نشست، همکاری با ایران برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش» را یک «اشتباه» خواند و گفت اسرائیل با این کار مخالف است.

وی که در واکنش به گزارش شب گذشته (اینجا) روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر ارسال نامه از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به تهران، صحبت می کرد، گفت: «ما در جایگاهی نیستیم که به رئیس جمهور ایالات متحده توصیه ای کنیم، اما ما در این مسئله دچار اختلاف نظر هستیم.»

لیبرمن افزود: «ما مخالف راهبرد ایجاد ارتباط بین برنامه هسته ای ایران و مبارزه با داعش هستیم. از نظر ما، این کار اشتباه است... ایران در هر ائتلافی متشکل از میانه روهای جهان علیه داعش، غیرقابل قبول خواهد بود.»

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :