گورباچف: آمریکا مسبب ناآرامی‌های اوکراین است

۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۴۰۵۱۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور اسبق روسیه طی سخنانی ضمن مقصر نامیدن آمریکا در بلواهای اوکراین، بر حمایت خود از ولادیمیر پوتین تأکید کرد و گفت: در سفر به آلمان، این حمایت را ابراز می کند.

به گزارش فارس، «میخاییل گورباچف» رییس جمهور اسبق شوروی روز گذشته (پنجشنبه) اعلام داشت که در جریان سفر خود به برلین و به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین سالگرد مراسم فروپاشی «دیوار برلین» از ولادیمیر پوتین رییس جمهور کنونی روسیه حمایت خواهد کرد.

شبکه خبری المانی«دویچه وله» با انتشار این مطلب نوشت: گورباچف طی مصاحبه با خبرگزاری روسی «اینترفکس»  طی سخنانی در حمایت از پوتین گفت: «من کاملا بر این باورم که پوتین از منافع روسیه بهتر از هر شخص دیگری دفاع خواهد کرد.»

گورباچف در زمینه اوکراین و مداخله آمریکا در این کشور نیز گفت: «بحران کنونی اوکراین بهانه ای به دست آمریکا داده است تا روسیه را مقصر قلمداد کند. آمریکایی طرح هایشان متفاوت با دیگران است و آن ها خواهان شرایطی هستند تا در همه جا مداخله کنند خواه این مسئله خوب باشد یا بد آن ها اهمیتی بدان نمی نمی دهند.»

گورباچف 83 ساله که آخرین رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، قرار است در برلین با «آنگلا مرکل»صدر اعظم آلمان دیدار نماید.


نظر شما :