جریمه بانک آلمانی به اتهام نقض تحریم ایران

۱۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۴۰۴۹۲ سرخط اخبار

بانک آلمانی «کومرتس بانک» روز پنجشنبه (امروز) هشدار داد که احتمالاً مقامات آمریکایی آنها را به دلیل نقض تحریم های ایران مجبور به پرداخت جریمه بسیار سنگینی کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کومرتس بانک» روز پنجشنبه (امروز) به سهام داران خود هشدار داد که احتمالاً در نتیجه تحقیقات آمریکا در خصوص اتهامات وارده به این بانک مبنی بر نقض تحریم های کشورهایی چون ایران، سودان و کره شمالی وادار به پرداخت جریمه بسیار سنگینی از جانب مقامات آمریکایی خواهد شد.

دومین بانک بزرگ آلمان در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد که شعبه نیویورک این بانک، احضاریه هایی دریافت کرده است و مجبور است که اسناد زیادی را به مقامات آمریکایی ارائه دهد.

در این گزارش نوشته شده است: «مقامات آمریکا احتمالاً تحریم ها مدنی و کیفری که احتمالاً شامل جریمه های هنگفتی باشد، علیه بانک کومرتس بانک تحمیل کنند.»

حدود چند ماه پیش خبرگزاری رویترز به قول یک مقام آگاه از پروسه تحقیقات ارگان های نظارتی آمریکا گزارش داد که و نوشت که پرونده تحقیقات آمریکا از «دویچه بانک» و کومرتس بانک که بزرگ ترین بانک های آلمان هستند به جریان افتاده است.

چندی پیش نیز، «بی ان پی پاریبا» بزرگترین بانک فرانسه، موافقت کرد که در ازای توقف پرونده نقض تحریم های آمریکا علیه چند کشور از جمله ایران، جریمه ای نزدیک به ۹ میلیارد دلار پرداخت کند که در تاریخ جرایم بانکی بی سابقه بود.


نظر شما :