کره شمالی مذاکره با آمریکا را رد کرد

۱۳ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۴۰۴۳۶ سرخط اخبار

کره شمالی امروز، هرگونه مذاکره را با آمریکا درباره برنامه هسته ای و پرونده حقوق بشر این کشور رد کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول ، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی با بیان این مطلب اعلام کرد پیونگ یانگ هرگز این امکان را به وجود نخواهد آورد تا  دشمنی که کمر به نابودی کره شمالی بسته است و قصد سرنگونی نظام حاکم بر آن را دارد ، درباره برنامه هسته ای یا مسائل حقوق بشری با کره شمالی وارد مذاکره شود. »  

این سخنگو افزود : « ایده خلع سلاح شبه جزیره کره به علت سیاست های آمریکا و تلاش این کشور در جهت از پای در آوردن کره شمالی و نظام اجتماعی آن بر سر مسائل حقوق بشری ، کاملا بی معنا و توخالی است . چرا که واضح است یک طرف مذاکره نمی تواند با رقیبی که می خواهد به هر قیمتی طرف دیگر را نابود کند درباره خلع سلاح یکجانبه به مذاکره بنشیند . »

کره شمالی پیشتر علاقه مندی خود را برای احیای مذاکرات شش جانبه با آمریکا و دیگر کشورها درباره برنامه هسته ای خود اعلام کرده بود ، ولی واشنگتن و سئول تاکید دارند پیونگ یانگ باید ابتدا تعهدات ملموس خود را درباره خلع سلاح به اثبات برساند .

مذاکرات شش جانبه با شرکت دو کره ، چین ، روسیه آمریکا و ژاپن از سال 2009 به تعلیق در آمده است .

هفته گذشته مقامات کره شمالی با مرزوقی داروسمن بازرس حقوق بشر سازمان ملل نشستی برگزار کردند . این نخستین دیدار مقامات این کشور با یک بازرس سازمان ملل در ده سال گذشته محسوب می شود .


نظر شما :