هنیه: همه باید برای حمایت از قدس به پا خیزند

۱۳ آبان ۱۳۹۳ | ۰۲:۴۷ کد : ۱۹۴۰۴۰۵ سرخط اخبار

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تاکید بر اینکه معاهده ننگین بالفور هرگز موجب مشروعیت بخشی به دشمن صهیونیستی در سرزمین فلسطین نخواهد شد، اظهار داشت که صهیونیست ها هیچ امنیتی در این سرزمین نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه در جریان ششمین اجلاس علمی بین المللی که تحت عنوان "بررسی آینده نزاع صهیونیستی اسلامی در فلسطین" به همت دانشگاه اسلامی غزه برگزار شده بود، تصریح کرد که حمایت های بین المللی از رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

هنیه همچنین روز یکشنبه نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یا هرگونه همکاری با آن شدیدا هشدار داد و تاکید کرد که برخی طرف ها این را قبول ندارند.

وی اشاره کرد که در کشورهای عربی حاکمیت اسلام گرایان را نمی پذیرند به همین دلیل به راحتی عزم و اراده ملت ها زیر پا گذاشته می شود و اسلام گرایان برکنار شده و در امور سیاسی شرکت داده نمی شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه همچنین به سرگرم بودن ملت ها به مشکلات داخلی خود و تجزیه برخی کشورهای منطقه اشاره کرد. از سوی دیگر، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس امت اسلامی و عربی را به اتخاذ یک استراتژی واحد برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی در پرتو تشدید تجاوزات صهیونیست های اشغالگر فراخواند.

اسماعیل هنیه اظهار داشت، صرف محکومیت، اظهارنظر و یا حتی مراجعه به سازمان ملل و شورای امنیت برای دفاع از قدس کفایت نمی کند بلکه تمامی امت اسلامی و عربی باید برای دفاع از این شهر مقدس و مسجد الاقصی استراتژی واحدی را در پیش گرفته و حمایت های مالی و سیاسی لازم را از آن به عمل آورند.


نظر شما :