دیکتاتور یمن در لیست سیاه امریکا

۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۴۰۴۰۲ سرخط اخبار

تعدادی از دیپلمات های آمریکایی با ارائه طرحی به شورای امنیتی، از این شورا خواستند رئیس جمهور پیشین یمن را با قرار دادن در لیست سیاه، تحریم و از سفر منع کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شماری از دیپلمات های آمریکایی با ارائه درخواستی از شورای امنیت خواستند «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن را در لیست تحریم قرار دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این درخواست هم اکنون به کمیته تحریم یمن وابسته به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده شده و قرار است سه شنبه (فردا) مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب وی از سفر به خارج منع می شود و املاک وی در آمریکا بلوکه می شود. درخوست کنندگان علی عبدالله صالح را متهم به دست داشتن در برهم زدن امنیت یمن و روند سیاسی این کشور کرده اند.

آمریکایی ها علاوه بر عبدالله صالح، نام دو عضو جنبش الحوثی را نیز ارائه کرده و اتهام آنان را بر هم زدن امنیت یمن اعلام کرده اند.

یمن 25 میلیون نفر جمعیت دارد و دولت آن یکی از متحدان آمریکا به شمار می رود. علی عبدالله صالح نیز به هنگام ریاست خود در این کشور، از متحدان قوی آمریکا به شمار می رفت که در پی خیزش مردمی از قدرت کنار زده شد.

ساکنان یمن در سال 2012 با خیزش خود پس از انقلاب های تونس و مصر، پس از 23 سال علی عبدالله صالح را از قدرت برکنار کردند.


نظر شما :