آیا ایران در حال تدارک حضور وسیع فرامرزی است؟

۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۴۰۴۰۱ سرخط اخبار

شبکه خبری «العربیه» در گزارشی درباره سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نوشت که ایران با استفاده از وجهه و موقعیت سردار سلیمانی سعی می کند غرب را تحت فشار بگذارد.

به گزارش فارس، شبکه خبری  «العربیه» امروز (دوشنبه) در وبگاه خود طی گزارشی به بررسی زمینه «موقیعت سردار قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه قدس ایران در داخل ایران و خاورمیانه» پرداخت و در آغاز نوشت: پیشتر دسترسی به مطالب و عکس از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران میسر نبود و تصاویر موجود از وی نیز قدیمی بود اما  هم اکنون سردار سلیمانی در کانون توجه قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، شایعات درباره حضور او در منطقه، گمانه زنی ها را تقویت می کند؛ گمانه زنی هایی مبنی بر این که ایران در تدارک حضور گسترده تر فرامرزی است. این در حالی است که «آیت الله خامنه ای» رهبر انقلاب ایران سردار سلیمانی را «شهید زنده» نام نهادند و این موید موقعیت سردار سپاه ایران در داخل نظام است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: شاید اطلاعات زیادی درباره سردار سلیمانی در دسترس نباشد اما وی فردی است که در تقویت توان حزب الله لبنان در نبرد علیه اسرائیل تاثیر بسزایی داشته و همچنین در شکل گیری فضای سیاسی بعد از جنگ عراق نقش موثری ایفا کرد.

طبق این گزارش، در مقاله منتشره در سپتامبر سال 2012 مجله آمریکایی «نیویرکر» نیز به کمک سردار سلیمانی به «بشار اسد» ریس جمهور سوریه در نبرد علیه شورشیان و باز پس گیری چند شهر و روستا اشاره کرد.

العربیه در خاتمه این گزارش نوشت: به نظر می رسد نوعی توافق بین دولت ایران و سپاه پاسداران این کشور در انعکاس اخبار قاسم سلیمانی جهت تحت فشار گذاشتن غرب در مذاکرات وجود دارد و البته گزینه موجود دیگر این است که شاید این رویکرد جهت افزایش نمایه نیروی سپاه قدس ایران باشد.

کلید واژه ها: سردار سلیمانی


نظر شما :