توافق نشود تحریم ها افزایش می یابد

۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۹۴۰۳۹۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان در سخنانی بار دیگر درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران در صورت عدم دستیابی به توافق نهایی هسته ای هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان امروز ایران را به اعمال تحریم های بیشتر در صورت عدم دستیابی به توافق هسته ای تهدید کرد.وی گفت:« در صورتی که توافقی بلند مدت با ایران حاصل نشود، آمریکا تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهد کرد.»

خبرگزاری آلمان به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت که ایران و 6 کشور، بیش از هر زمان دیگری به نسبت 10 سال گذشته به هم نزدیک شده اند.

اشتاین مایر که در نشست (ASEAN) در اندونزی سخن می گفت، افزود:«در صورتی که ایران بخواهد، ما می توانیم پیشهادی ارائه دهیم که رد کردن آن برای ایران دشوار است اما اگر ما نتوانیم به توافق نهایی برسیم. (باید بگویم) که متاسفانه انتخابات میان دوره آمریکا برگزار می شود و بدون موافقت آمریکایی ها، تصمیم درباره تحریم های جدید علیه ایران گرفته می شود. در صورتی که چنین شود، تصمیم برای اعمال تحریم های جدید گرفته می شود و من فکر می کنم در 2 سال باقیمانده از ریاست جمهوری اوباما امکان دیگری برای از سرگیری مذاکرات نخواهد بود»وزیر خارجه آلمان همچنین گفت که هر تصمیمی از جانب ایران به سیاست داخلی این کشور بستگی دارد.

غرب همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای متهم کرده و این در حالی است که تهران بارها اعلام کرده است که برنامه غنی سازی را با هدف تامین سوخت نیروگاه های اتمی و به منظور به کارگیری در شاخه های علمی و پزشکی پیگیری می کند.


نظر شما :