هیگ از کمک دولت انگلیس به داعشی‌های انگلیسی خبر داد

۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۹۴۰۳۸۲ سرخط اخبار

وزیر سابق امور خارجه انگلیس گفت که انگلیس با پذیرش بازگشت انگلیسی های عضو داعش به کشور می تواند مانع پیوستن دیگر انگلیسی ها به این گروهک شود.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر سابق امور خارجه انگلیس روز یکشنبه (دیروز) در گفت وگویی تلویزیونی با شبکه خبری «بی.بی.سی» گفت بازگشت انگلیسی های عضو داعش به کشور ممکن است موجبات عدم تمایل دیگر انگلیسی ها برای پیوستن به این گروهک را فراهم کند.

به نوشته روزنامه تایمز، هیگ با اشاره به تروریست های انگلیسی عضو داعش که آنان را «افراطیون» می نامد نه «تروریستی»، و با اشاره به امکان بازگشت آنان به انگلیس اضافه کرد «اگر این افراد با نیت خوب بازگردند دولت انگلیس به آنها کمک خواهد کرد».

روزنامه گاردین نیز با اشاره به خواست حزب استقلال برای محروم کردن انگلیسی های عضو داعش ازحق شهروندی انگلیس نوشت: هیگ، از سیاسیون محافظه کار انگلیس، با ملاطفت بیشتری با این مساله برخورد و وعده حمایت مشروط به این افراد داد.

در گفت وگوی هیگ با بی.بی.سی، وی افزود که «اگر افراطیون داعشی بعد از بازگشت به انگلیس خواستار کمک و پیوستن دوباره به داعش نباشند دولت، پلیس و خدمات درمان همگانی به این افراد کمک خواهد کرد اما اگر ببینیم این افراد ممکن است خطری برای دیگران داشته باشند گذرنامه هایشان توقیف خواهد شد».

چندی پیش نیز دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با فشار دیگر احزاب سیاسی محدودیت هایی برای بازگشت انگلیسی های عضو داعش وضع کرد.

گفته می شود حدود 600 شهروند انگلیسی برای عضویت در گروهک تروریستی داعش به عراق و سوریه سفر کردند اما عده ای از این افراد خواستار بازگشت به انگلیس هستند.

کلید واژه ها: عضو داعش انگلیسی های عضو داعش


نظر شما :