حکم تعلیق فعالیت «الوفاق» بحرین تعلیق شد

۰۸ آبان ۱۳۹۳ | ۰۱:۱۸ کد : ۱۹۴۰۲۳۷ سرخط اخبار

وزیر دادگستری بحرین خبر داد که حکم تعلیق فعالیت های جمعیت «الوفاق» تا زمانی که این جمعیت، کنفرانس عمومی خود را برگزار نکند، اجرایی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک دادگاه در «منامه» پایتخت بحرین، سه شنبه (روز گذشته) فعالیت های بزرگ ترین حزب معارض، یعنی جمعیت الوفاق بحرین را به مدت سه ماه به حالت تعلیق در آورد.

جمعیت الوفاق نیز حکم دادگاه منامه را ماجراجویی جنون آمیز رژیم حاکم خواند و افزود: حکومت استبدادی که با آتش، ظلم و استبداد حکمرانی می کند، سعی دارد ملت را نادیده بگیرد و به تنهایی به اداره کشور بپردازد.

پایگاه خبری «مرآة البحرین» گزارش داد، «خالد بن علی آل خلیفه» وزیر دادگستری بحرین تا زمان برگزاری کنفرانس عمومی جمعیت الوفاق، دستور توقف اجرای حکم قضایی برای تعلیق فعالیت این جمعیت را صادر کرد.

وزارت خارجه آمریکا که در خصوص نقض حقوق بشر در بحرین به دست دولتی که متحد واشنگتن و ریاض به شمار می رود، به اظهارنظر بسنده می کند، نیز  اعلام کرده بود که از حکم صادره علیه جمعیت الوفاق نگران است.

وزیر دادگستری بحرین تأکید کرد حکم بدوی که برای تعلیق فعالیت جمعیت الوفاق صادر شده است، پیش از برگزاری کنفرانس عمومی این جمعیت اجرا نخواهد شد.

کلید واژه ها: بحرین جمعیت الوفاق


نظر شما :