نگرانی بان‌کی‌مون از ادامه بازداشت شیخ سلمان

۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۹۴۲۷۸۵ سرخط اخبار
دبیر کل سازمان ملل متحد از ادامه بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ابراز نگرانی کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از وب سایت جمعیت الوفاق بحرین، استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری با اشاره به نگرانی مون از وضعیت شیخ علی سلمان اعلام کرد که بان کی مون ماجرای بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و تحولات مربوط به آن در این کشور را دنبال می کند.
 
همچنین «لیز تروسل» سخنگوی کمیساریای عالی ملل متحد در امور حقوق بشر با ابراز نگرانی از دستگیری شیخ علی سلمان و ادامه دستگیری افراد در بحرین و نفی آزادی بیان در این کشور، خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان و دیگر شهروندان بحرینی شد.
 
از سوی دیگر، جین ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در نشست خبری شب گذشته گفت که دولت واشنگتن با بالاترین سطوح در دولت منامه در خصوص بازداشت شیخ علی سلمان در ارتباط است.
 
وی با بیان اینکه واشنگتن از تشدید تنش در بحرین نگران است، اظهار داشت که کاخ سفید دولت منامه را دعوت به اتخاذ تدابیر حقوقی لازم برای حل این مسئله در سریع ترین زمان ممکن می کند.
 
این در شرایطی است که مردم بحرین در ادامه اعتراضات خود به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق، روز گذشته (سه شنبه) نیز مقابل منزل شیخ علی سلمان تظاهرات کردند.این تظاهرات برای دهمین روز متوالی از زمان بازداشت وی ادامه دارد.

کلید واژه ها: بحرین شیخ علی سلمان جمعیت الوفاق


نظر شما :