ونزوئلا عضو غیردائم شورای امنیت شد

۲۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۹۳۹۷۲۳ سرخط اخبار


ونزوئلا برای پنجمین بار به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل درآمد.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، انتخابات اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد و نمایندگان 193 کشور در این جلسه حضور داشتند.
نمایندگان 181 کشور از مجموع 182 کشور رأی دهنده در جلسه به عضویت ونزوئلا رأی مثبت دادند و بدین ترتیب این کشور برای پنجمین بار به عضویت غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درآمد؛ 10 کشور نیز به عضویت ونزوئلا در شورای امنیت رأی ممتنع دادند.
«ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد در این زمینه گفت: برخی کشورهای قبل از آغاز رای گیری قصد داشتند نمایندگان دیگر کشورها را متقاعد کنند تا علیه ونزوئلا رای بدهند و تبلیغات منفی آنها هیچ تاثیری در تصمیم گیری نمایندگان کشورهای جهان نداشت و 181 کشور از نامزدی ونزوئلا حمایت کرد.
وی افزود: کسب اکثریت قاطع آ راء موجب شد تا دیگر طرح وتو که در گذشته صورت گرفته بود بی تاثیر شود.
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز اعلام کرد: عضویت غیر دائمی ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل با این آراء بالا پیروزی قاطع انقلاب بولیواری و پیروزی چاوز در معرفی ونزوئلا به جهانیان می باشد.
رئیس جمهور ونزوئلا از حسن اعتماد و حمایت 181 کشور جهان به ونزوئلا برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکر و قدردانی کرد.
مادورو اظهار داشت: این آراء بیانگر حمایت جهان از سیاست بین المللی ونزوئلا برای آزادی خواهی و جهانی عاری از هژمونی می باشد؛ قاره های آسیا، آفریقا ،اروپا و آمریکا حمایت خود را از انقلاب بولیواری اعلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: از ماه ژانویه سال آینده میلادی ونزوئلا فعالیت خود را در شورای امنیت سازمان ملل به مدت 2 سال آغاز خواهد کرد و سال آینده کشور ما ریاست دوره ای جنبش غیرمتعهدها را بر عهده خواهد گرفت.
 

کلید واژه ها: ونزوئلا شورای امنیت سازمان ملل


نظر شما :