همکاری آمریکا با اردن و اتحادیه اروپا بر روی پیش‌نویس آتش‌بس غزه

۰۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۹۳۷۴۵۱ سرخط اخبار

 

به گفته دیپلمات ها آمریکا در حال همکاری با کشورهای اروپایی و اردن در سازمان ملل در خصوص پیش نویس قطعنامه آتش بس میان صهیونیست ها و فلسطینیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات ها روز دوشنبه اعلام کردند که آمریکا، پیش نویس طرح خود برای قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس میان اسرائیل و فلسطینیان در نوار غزه می شود را آماده کرده است و هم اکنو با قدرت های اروپایی و اردن بر روی یک متن مشترک کار می کنند.

انتشار اخبار تسریع فرایند دیپلماسی در حاشیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی مطرح می شود که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی دستکم 9 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

مقامات آمریکایی و دیپلمات های کشورهای عضو سازمان ملل اعلام کردند که واشنگتن، به گروه کوچکی از کشورها، پیش نویس طرح خود برای سازمان ملل را بعد از آن ارائه داد که اردن نیز ماه گذشته و فرانسه و آلمان هفته گذشته پیش پیشنهاد آتش بس دیگری را ارائه دادند.

یک دیپلمات سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا طرح پیشنهادی خود را آماده کرده است. طرح آمریکا کاملاً متفاوت از دو طرح دیگری است که ارائه شده است. هم اکنون ما در حال تلاش هستیم که پیش نویس ها را ترکیب کنیم و به یک متن مشترک برسیم.

مقامات آمریکایی و دیگر دیپلمات ها حاضر نشدند در خصوص جزئیات پیش نویس آمریکا اظهار نظر کنند اما دیپلمات های سازمان ملل اعلام کردند که واشنگتن و رژیم صهیونیستی آمادگی دارند تا ایده شورای امنیت برای آتش بس را بپذیرند.

رژیم صهیونیستی جدیدترین موج حملات خود علیه غزه را 8 ژوئیه آغاز کرد و بیش از دو هزار فلسطینی را به شهادت رساند اما آمریکا و غرب که داعیه حمایت از حقوق بشر دارند سکوت کردند و در برخی موارد برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود قائل شدند.


نظر شما :