نیروهای ویژه مصر آماده اعزام به عربستان

۱۰ تیر ۱۳۹۳ | ۰۵:۰۸ کد : ۱۹۳۵۱۳۷ سرخط اخبار

در پی برگزاری نشست فوری شورای امنیت ملی عربستان به دستور پادشاه این کشور و اعلام وضعیت آماده باش کامل در ارتش، مصر در تکاپوی اعزام نیروهای ویژه به عربستان به منظور کمک به این کشور برای دفاع از مرزهای خود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری احرار الحجاز، پایگاه عبری زبان تیک دبکا فاش کرد که منابع امنیتی و نظامی آگاه اعلام کردند که در پی نشست فوری شورای امنیت ملی عربستان به دستور پادشاه این کشور و اعلام وضعیت آماده باش کامل در ارتش سعودی، مصر خود را برای اعزام نیروهای ویژه به عربستان آماده می کند.

اکنون مقدمات ایجاد پل هوایی بین قاهره و ریاض به منظور انتقال نیروهای ویژه مصر به عربستان در جریان است.

هدف از اعزام این نیروها کمک به عربستان در دفاع از مرزهای خود در برابر هرگونه حمله احتمالی از سوی تروریست­های داعش است.

اما تکاپوی مشترک عربستان و مصر در این خصوص در حالی در جریان است که عربستان اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می­دهد که مبارزان القاعده در عراق و نیز تروریست های داعش به مرزهای عراق- عربستان نزدیک شده و در تلاش برای تسلط بر گذرگاه مرزی عرعر هستند.

در این میان چندی پیش منابع عراقی اعلام کردند که تروریست های داعش پس از تسلط  بر گذرگاه القائم میان عراق و سوریه، گذرگاه های طریبیل و الولید در استان الانبار را در اختیار گرفتند.
علاوه بر این منابع امنیتی در استان کربلا نیز از تلاش داعش برای سیطره بر گذرگاه مرزی عرعر با عربستان سعودی خبر داده بودند.

کلید واژه ها: مصر داعش


نظر شما :