ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق

۰۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۷ کد : ۱۹۳۴۹۳۰ سرخط اخبار
ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراقادعای مقامات آمریکایی درباره نحوه حضور و فعالیت ایران در عراق، اظهارات عجیب رئیس رژیم اسرائیل درباره شیوه حل موضوع هسته ای ایران، بحث درباره از سر گیری روابط ایران و انگلیس، بازتاب خبر شهادت سه نیروی مرزبانی ایران در غرب کشور و بازتاب طرح مجلس برای افزایش جمعیت، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 
 
ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق
 
به گزارش «تابناک»، ادعای مقامات آمریکایی درباره اقدامات ایران در عراق، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. 

روزنامه «نیویورک تایمز» می نویسد، مقامات آمریکایی گفته اند ایران اقدام به انجام عملیات شناسایی با استفاده از پهپاد در عراق کرده و همچنین حجم انبوهی تجهیزات نظامی و دیگر اقلام را در اختیار نیروهای عراقی می گذارد. 

این روزنامه می نویسد، هرچند ایران و آمریکا در زمینه کمک به دولت عراق برای مبارزه با تروریست های تکفیری دارای «منفعت مشترک» هستند، هر کدام به دقت اقدامات طرف مقابل را رصد کرده و زیر نظر دارند.
 
ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق
 
ادعاهای رئیس رژیم اسرائیل در دیدار با رئیس جمهور آمریکا، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها بوده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ضمن انتشار گزارشی از دیدار این دو تن می نویسد، باراک اوباما و شیمون پرز درباره عراق، ایران و روند صلح خاورمیانه با یکدیگر گفت و گو کرده اند.

پس از این دیدار که در کاخ سفید برگزار شده، پرز ادعای عجیبی درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده و گفته، بهترین راهکار برای موضوع هسته ای ایران، خارج کرده تأسیسات و مواد هسته ای از این کشور است؛ درست مشابه کاری که درباره سلاح های شیمیایی سوریه انجام گرفت.
 
ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق
 
بحث درباره احیای روابط ایران و انگلیس، از جمله دیگر موضوعاتی است که این روزها در عرصه رسانه ای جهانی مورد توجه قرار دارد. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می نویسد، پس از موافقت نامه میان ایران و انگلیس در سال 2013، روابط بین دو کشور به تدریج در حال بهبود است. 

ترند اشاره می کند، در موضوع خسارات وارده به سفارت انگلیس در تهران، افخم گفته هنوز موضوعات بسیاری مانده که باید بررسی شود؛ هنوز مذاکرات در این زمینه آغاز نشده است.
 
ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق
 
اما انتشار خبر شهادت چند مرزبان ایران در مرزهای غربی کشور نیز از روز گذشته تاکنون توجه شمار بسیاری از مطبوعات را به خود جلب کرده است. 

«گالف تودی» می نویسد، در جریان یک حمله به مرزهای ایران با عراق، سه نیروی مرزبانی ایران کشته شده اند. این روزنامه اشاره می کند، این سه فرد، سه شنبه شب و در جریان گشت زنی در مرزهای غربی ایران در استان کرمانشاه مورد حمله قرار گرفته اند. 

این روزنامه می نویسد، به گفته مقامات محلی، یک گروه تروریستی نامشخص مسئولیت این حمله را بر عهده داشته و یکی از افراد کشته شده، فرمانده پاسگاه مرزبانی بوده است.
 
ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق
 
در پایان باید اشاره کرد، در پی جدی تر شدن موضوع تصویب طرح افزایش جمعیت در مجلس شورای اسلامی، این موضوع و حواشی آن به شدت مورد توجه مطبوعات و رسانه های خارجی قرار گرفته است. 

«واشنگتن پست» امروز این موضوع را در یکی از مطالب خود مورد توجه قرار داده و می نویسد، در اقدامی با هدف جلوگیری از کاهش رشد جمعیت، مجلس ایران گام دیگری را به سمت جرم اعلام کردن انجام عمل های جلوگیری از بارداری انجام داده است.

کلید واژه ها: نویسد مطبوعات می نویسد عراق


نظر شما :