شرط قاهره برای توسعه روابط با واشنگتن

۰۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۳۴۸۰۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای آمریکایی خود در قاهره، بر توسعه روابط با واشنگتن به شرط عدم دخالت آمریکا در امور داخلی مصر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «سامح شکری» در دیدار با «جان کری»، اهمیت روابط بین دو کشور و توسعه آن در زمینه های مختلف بر اساس احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی و نیز درک حقیقت اوضاع و حوادث جاری در مصر را مورد تاکید قرار داد.

کری نیز به نوبه خود بر اهمیت توسعه روابط با مصر و همکاری با این کشور به منظور تحقق اهداف مشترک مبنی بر حمایت از روابط دوجانبه و تداوم روابط راهبردی به دلیل تاثیرات مثبت آن بر تحقق ثبات در منطقه خاورمیانه و مقابله با تهدیدات مشترک همانند تروریسم، تاکید کرد.

در این دیدار، دو طرف همچنین به بررسی موضوعات مختلف مورد اهتمام دو کشور از جمله قضیه فلسطین، اوضاع عراق و تحولات مربوط به اوضاع سوریه و نیز اوضاع کنونی لیبی پرداختند و شکری  موضع خاص مصر مبنی بر ازسرگیری مذاکرات فلسطینی- اسرائیلی با استناد بر مرجعیت روند صلح بر اساس اصول قانون بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل را یادآور شد.

وی درباره اوضاع عراق نیز بر ضرورت حفظ وحدت این کشور و تمامیت ارضی آن و مشارکت تمامی گروه های ملی عراق در تعیین آینده کشور و مقابله با چالش ها و گروه های تروریستی و افراطی تاکید کرد.

شکری همچنین در موضوع سوریه نیز بر اهمیت راه حل سیاسی و تضمین وحدت سوریه و تحقق خواسته های ملت آن تاکید و نسبت به افزایش روند خشونت در منطقه ابراز نگرانی کرد.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :