انفجار دو بمب درنیجریه با ۱۱۸کشته و ده‌ها زخمی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۳۳۱۲۱ سرخط اخبار

در جریان انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در یک ترمینال پرجمعیت اتوبوس و یک بازار در شهر مرکزی نیجریه دست کم 118 تن کشته و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت این دو انفجار را برعهده نگرفته است اما احتمال می رود که گروه شبه نظامی بوکوحرام که در ماه گذشته قریب به 300 دختر محصل را ربوده، مسئول این دو انفجار باشد.

انفجار دوم کمی پس از وقوع انفجار اول رخ داد و طی آن چند مامور امداد و نجات که به صحنه انفجار اول شتافته بودند در انفجار دوم جان خود را از دست دادند.

مارک لیپدو، از بنیاد استفانوس که یک موسسه خیریه مسیحی مستقر در یوس است، گفت: دو انفجار به وقوع پیوسته به شدت وحشتناک بود. در جریان این دو انفجار ده ها تن کشته شدند و قسمت هایی از بدن قربانیان به دور و اطراف پرت شده بود.

یکی از مقام های بازار ترمینوس که محل انفجار دوم بود، گفت: جسد 50 تن از قربانیان را از زیر آوار این بازار بیرون کشیدند.

یکی از مقام های آژانس مدیریت بحران نیجریه نیز گفت: آتش نشانان پس از وقوع انفجار دوم از بازار مذکور به خاموش کردن آتش و بیرون کشیدن اجساد قربانیان اقدام کردند. البته احتمال می رود که اجساد بیشتری از زیر آوار بیرون کشیده شود.

وی افزود: بازار یوس با مواد بسیار آتش زا و قابل اشتغال پر شده و این انفجار باعث شد تا اکثر بازار طعمه حریق شود.

درگیری ها میان مسیحیان و مسلمانان در شهر یوس به شدت افزایش یافته است و این منطقه را به دوپاره تقسیم کرده است.

گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه در پیامی انفجارهای روز سه شنبه را محکوم کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت و تمامی ساکنان نیجریه را از این مساله مطمئن ساخت که دولت ابوجا به صورت کامل اقداماتی را برای مقابله با اقدامات تروریستی انجام می دهد.

وی در بیانیه خود آورده است: دولت نیجریه در مقابل اقدامات غیرانسانی و دشمنان بشر و تمدن مقابله به مثل می کند.

دیپلمات های سازمان ملل نیز اعلام کردند: نیجریه روز سه شنبه از کمیته شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا تحریم ها علیه القاعده و بوکوحرام را افزایش دهد و کنترل کند که از جمله آن می توان به تحریم ارسال سلاح و مسدود کردن دارایی ها اشاره کرد.

دولت نیجریه رسما از کمیته تحریم های القاعده در شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نام گروه بوکوحرام را در لیست سیاه این کمیته قرار دهد.

یک دیپلمات نیجریه ای گفت: اگر 15 عضو کمیته شورا مخالفتی نداشته باشند نام بوکوحرام در لیست تحریم ها قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: نیجریه بوکوحرام


نظر شما :